Prasa2016-12-05
2

„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” sprzedają najwięcej e-wydań w 2016 roku

Najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych w pierwszych trzech kwartałach br. osiągnęła „Rzeczpospolita”. W segmencie dzienników regionalnych i lokalnych liderem było „Echo Dnia”.

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 063 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 14,43 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 455 egz., o 13,84 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 6,54 proc. do 2 933 egz.

Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która zajęła siódmą pozycję. Jej średni wynik zwiększył się o 16,60 proc. i wyniósł 309 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 13,44 proc. do 1 939 egz., osiągnęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). W zestawieniu spadła ona z miejsca czwartego na piąte.

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku zmalał o 10,94 proc. i wyniósł 692 egz.

Zobacz tabelę

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 862 egz., po wzroście o 25,84 proc.

Drugie miejsce zajął „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 533 egz., po wzroście o 15,37 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Pomorska” (Polska Press Grupa), która awansowała z czwartej lokaty. Jej sprzedaż, po wzroście o 6,37 proc., uplasowała się na poziomie 384 egz.

Oczko niżej (po awansie z 14. lokaty) znalazł się „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 204,31 proc. do 353 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Największy spadek z kolei odnotowała „Gazeta Współczesna” (również Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca 16. na 20. Średni wynik tej gazety zmalał o 26,74 proc. i ostatecznie wyniósł 63 egz.

Zobacz tabelę

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

 

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Rzeczpospolita, Echo Dnia, e-wydanie, zkdp

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas