W pierwszych trzech kwartałach 2016 roku pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych zajęła „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska”.
Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku wyniosła 37 313 egz., czyli o 9,18 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 13 proc. do 34 278 egz.
Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w I-III kwartale 2016 roku wyniosła 26 646 egz., po spadku o 11,02 proc.
Natomiast najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa), która w rankingu była ostatnia. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 19,97 proc. i ostatecznie wyniósł 3 045 egz.
Prasa
|
Większość dzienników z najniższą sprzedażą w historii, tylko „Gazeta Polska Codziennie” w górę
|
We wrześniu 2016 roku liderem również była „Gazeta Pomorska”, której średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2015 roku zmniejszyła się o 7,01 proc. do 36 123 egz.
Drugi był „Dziennik Zachodni”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 34 364 egz., po spadku o 4,84 proc. Natomiast trzecią lokatę zajął „Głos Wielkopolski” (26 024 egz.; w dół o 7,07 proc.).
Również i tutaj największy spadek odnotowała „Polska Metropolia Warszawska” - było to 17,59 proc. do 2 867 egz.
Prasa
|
„Super Express” zrównał się w sprzedaży z „Gazetą Wyborczą”, najbardziej w dół „Przegląd Sportowy”
|
Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.