Prasa 2016-11-08
5

Wszystkie dzienniki na minusie w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku. „Gazeta Pomorska” liderem

W pierwszych trzech kwartałach 2016 roku pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych zajęła „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku wyniosła 37 313 egz., czyli o 9,18 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 13 proc. do 34 278 egz.

Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w I-III kwartale 2016 roku wyniosła 26 646 egz., po spadku o 11,02 proc.

Natomiast najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa), która w rankingu była ostatnia. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 19,97 proc. i ostatecznie wyniósł 3 045 egz.

Zobacz tabelę

We wrześniu 2016 roku liderem również była „Gazeta Pomorska”, której średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2015 roku zmniejszyła się o 7,01 proc. do 36 123 egz.

Drugi był „Dziennik Zachodni”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 34 364 egz., po spadku o 4,84 proc. Natomiast trzecią lokatę zajął „Głos Wielkopolski” (26 024 egz.; w dół o 7,07 proc.).

Również i tutaj największy spadek odnotowała „Polska Metropolia Warszawska” - było to 17,59 proc. do 2 867 egz.

Zobacz tabelę

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor: Michał Kurdupski

KOMENTARZE (5) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas