Prasa2011-10-25
2

„Rzeczpospolita” i „Fakt” zarabiają coraz mniej z reklam

We wrześniu br. polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 4,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Największe spadki wpływów reklamowych zanotowały „Rzeczpospolita”, „Fakt” i „Echo Miasta”, a największy wzrost osiągnął „Super Express”.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że 4,5 proc. to spadek cennikowych wpływów reklamowych gazet bez autopromocji. Z uwzględnieniem autopromocji te przychody zmniejszyły się o 3 proc., podczas gdy wydatki na autopromocję wzrosły o 27,7 proc.

>>> Wszystkie dzienniki tracą, najwięcej „Rzeczpospolita”

Wśród czołowych gazet największe spadki cennikowych wpływów reklamowych zanotowały we wrześniu „Rzeczpospolita” (Presspublica) - 23,3 proc., darmowe „Echo Miasta” (Polskapresse) - 15,5 proc., oraz „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - 15,1 proc. Nieznacznie mniej niż rok wcześniej zarobiły też z reklam liderujące pod tym względem w segmencie dzienników „Gazeta Wyborcza” (Agora) - o 8 proc., oraz „Polska” (Polskapresse) - o 1,2 proc.

>>> Dzienniki regionalne dalej tracą czytelników - liderem „Gazeta Pomorska”

Z drugiej strony wpływy reklamowe „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) były o 8,1 proc. wyższe niż rok wcześniej, a „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 9,3 proc. Bezpłatne „Metro” (Agora) zarobiło z reklam 12,8 proc. więcej, a regionalna „Gazeta Pomorska” - 19,8 proc. więcej. Natomiast przychody reklamowe „Super Expressu” (Murator) były aż o 24,3 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Zobacz tabelę


 

Autor:tw

Więcej informacji:Kantar Media

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas