Prasa2013-10-09
0

„Rzeczpospolita” liderem sprzedaży e-wydań

Nowym liderem sprzedaży wydań elektronicznych gazet codziennych została w sierpniu br. „Rzeczpospolita”, która wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”. Największy wzrost w tej kategorii zanotował „Przegląd Sportowy”.

W sierpniu 2013 roku „Rzeczpospolita” (Gremi Media) zanotowała średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 751 egz. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej tytuł ten pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym aż 135,36 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Tym samym dziennik ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.

Natomiast na drugą lokatę spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 9 047 egz., czyli jednak o 26,06 proc. większym niż rok wcześniej.

>>> „Fakt” liderem sprzedaży kioskowej, „Rzeczpospolita” straciła najwięcej

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który rok wcześniej był czwarty. Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 21,94 proc. do 2 262 egz. W dodatku pochwalić się on może największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 19,63 proc.

Natomiast na czwarte miejsce spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 711 egz., czyli o 14,75 proc. mniej niż rok wcześniej.

Największy wzrost sprzedaż e-wydań, wynoszący 145,8 proc. zanotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) plasujący się na miejscu siódmym z wynikiem 255 egz.

W sierpniu 2013 roku tylko dwa dzienniki wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych. Liderem z 1 151 egz. była „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się o 3,60 proc. Natomiast drugie miejsce zajął „Parkiet” (1 000 egz., wzrost aż o 2 027,66 proc.).

Zobacz tabelę


E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Z kolei mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety - iPad czy Kindle. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Autor:mk

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas