Prasa 2015-08-31
0

„Rzeczpospolita” wyprzedziła „Gazetę Prawną”. „Parkiet” z największym wzrostem (sprzedaż e-wydań za I półrocze)

W I półroczu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”, która wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”. Natomiast wśród dzienników regionalnych na pierwsze miejsce awansowało „Echo Dnia”.

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w I półroczu 2015 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 9 714 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 31,38 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W I półroczu 2014 roku dziennik ten był drugi.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Natomiast na drugą pozycję z pierwszej w badanym okresie spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 9 068 egz., czyli o 0,55 proc. mniejszym niż rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 15,05 proc. do 2 767 egz.

Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 36,23 proc., osiągnęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication) plasująca się dwa oczka niżej z wynikiem 1 865 egz. Tytuł ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 37,84 proc. Od lutego ub.r. „Parkiet” oferuje dostęp do elektronicznej wersji gazety już w wieczór poprzedzający pojawienie się numeru w kioskach.

Z kolei największy spadek odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), która spadła z miejsca szóstego na siódme. Średnia sprzedaż e-wydań tego tytułu obniżyła się bowiem o 34,62 proc. do 357 egz.

W I półroczu 2015 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza” (Agora), której wynik w porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku zmalał o 18,77 proc. i wyniósł 805 egz.

Zobacz tabelę

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w I półroczu br. należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 863 egz., po największym wzroście w rankingu wynoszącym 978,75 proc. W I półroczu ub.r. tytuł ten był 11.

Drugie miejsce zajął „Głos - Dziennik Pomorza” (Polskapresse), który rok wcześniej był dziesiąty. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 592 egz., po wzroście o 604,76 proc.

Z pierwszej na trzecią lokatę spadł „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa). Jego średni wynik e-wydań zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 34,85 proc. do 400 egz.

Zobacz tabelę

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Autor: Michał Kurdupski

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas