Prasa2013-08-13
3

„Rzeczpospolita” z największym wzrostem wśród e-wydań, „Dziennik Gazeta Prawna” liderem

W I półroczu br. największą średnią sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych miał „Dziennik Gazeta Prawna”, a największy wzrost zanotowała „Rzeczpospolita”. Wśród tzw. mutacji cyfrowych liderem była „Gazeta Wyborcza”.

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w I [półroczu 2013 roku zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 8 670 egz. W porównaniu do I półrocza 2012 roku tytuł zyskał 53,75 proc. Miał on drugi największy udział sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 16,26 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media) z wynikiem na poziomie 7 321 egz., czyli o 82,25 proc. większym niż rok wcześniej. Jednocześnie zanotowała ona największy wzrost w zestawieniu.

>>> Sprzedaż w kioskach: tylko „Gazeta Polska Codziennie” ze wzrostem

Z kolei ostatnia lokata podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora). Jej sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 2 232 egz., czyli o 10,77 proc. więcej niż rok wcześniej.

Tuż za podium uplasował się „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), którego sprzedaż e-wydań zwiększyła się o 37,13 proc. do 2 205 egz. Dziennik ten pochwalić się mógł największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym 18,68 proc.

W czerwcu 2013 roku tylko trzy dzienniki wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych. Liderem z 1 196 egz. była „Gazeta Wyborcza” (która mutacje cyfrowe raportuje od lipca ub.r.). Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” z 377 egz. (spadek o 13,53 proc.), a na trzecim - „Parkiet” (244 egz., wzrost aż o 1061,90 proc.).

>>> „Gazeta Wyborcza” ze sprzedażą poniżej 200 tys. egz.

Zobacz tabelę


E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Z kolei mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety - iPad czy Kindle. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Autor:mk

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas