Biznes2022-12-22
0

Santander pyta o pochodzenie wpłacanych pieniędzy

Santander Bank Polska w odpowiedzi na pytanie użytkownika Twittera przyznał, że przy wpłacaniu przez klientów wyższych kwot ma ustawowy obowiązek pytać o źródło pochodzenia gotówki.

Jeden z użytkowników Twittera pochwalił się zdjęciem, na którym wpłatomat Santander Bank poprosił go o źródło pochodzenia wpłacanej gotówki (do wyboru m.in. oszczędności, spadek czy wynagrodzenie za pracę). „Hej @SantanderBankPL nie mogę tutaj znaleźć opcji »Chuj was to obchodzi« - co robię źle, gdzie ją znajdę?” - spytał niejaki Adrian.

Nie zważając na mało kulturalny sposób zadania pytania, z odpowiedzią pospieszył Santander Bank, który zaznaczył, że obowiązek pytania klientów „przy wpłacie wysokich kwot” nakłada ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. „W placówkach Santander Bank Polska robi to doradca, natomiast we wpłatomatach wyświetla się ekran z opcjami do wyboru. W przypadku, gdy klient nie określi źródła pochodzenia pieniędzy, bank nie może przyjąć wpłaty” - dodał bank.

Latem eksperci ds. cyberbezpieczeństwa CSIRT NASK ostrzegali przed kampanią phishingową z użyciem wiadomości SMS, w których internetowi oszuści podszywają się pod Santander Bank, by wyłudzać dane uwierzytelniające.

Autor:jsx

Więcej informacji:Santander Bank Polska, wpłatomat

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas