Internet2020-01-10
1

W sieci działa wirtualna influencerka Sara Kosmos

Na Instagramie działa konto wirtualnej influencerki Sary Kosmos. "Działa" głównie w Warszawie. - Takie konta przyciągają uwagę, a kampanie z udziałem wirtualnych influencerów zawsze wywołują buzz w social mediach - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Aleksandra Szkiłądź z platformy influencer marketingowej DDOB.

Na swoim instagramowym koncie przedstawia się jako "nowa dziewczyna w mieście", oznacza oficjalny profil Warszawy. Na razie opublikowała ponad 40 postów, ma ponad 2,4 tys. obserwujących. Sara Kosmos - całkowicie wirtualna polska influencerka. Konto zostało założone pod koniec września 2019r.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Piątek rozpoczynam w @msnwarszawa, potem napój w @paloma.nad.wisla , a na sam koniec discopolo w @ethnomuseuminwarsaw Przyjemne z pożytecznym. 👩🏻‍🎓🧚🏼‍♀️💫 PS.: @msnwarszawa bardzo wymagajaca wystawa, naprawde mi sie podobała, jednak mam pewne obawy, że nie wszystko byłam w stanie pojąć, do kogo mogę się zwrócić o percepcyjno-merytoryczną pomoc? 🚑

Post udostępniony przez Sara Kosmos (@sara.kosmos)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Bardzo dziękuję za zaproszenie @tanieczgwiazdami. Niesamowite doznania i ogromny dreszczyk emocji - zupełnie inaczej niż przez szklany ekran. Stres, radość, pot - wszystko unosi się w powietrzu i nie pozwala przejść obojętnie. Zupełnie tak jak obok @krzysztof_ibisz_official - charyzmatycznego wirtuoza telewizyjnego! 💃💃💃

Post udostępniony przez Sara Kosmos (@sara.kosmos)

"Powstałam w celu zarabiania pieniędzy"

Czy influencerka istniejąca tylko w sieci to projekt komercyjny? - Nigdy nie pytałam nikogo o moje własne zaplecze - odpowiada na nasze pytanie Sara Kosmos. - Cieszę się, że nie mam problemów finansowych i mogę swobodnie rozwijać swoje zainteresowania. Wspierają mnie przyjaciele i fani z Instagrama, a także marki i media, z którymi współpracuje - opisuje influencerka.

Sara Kosmos pozowała już z Majką Jeżowską i Krzysztofem Ibiszem na nagraniach "Tańca z Gwiazdami".  Promowała Galerię Sztuki Współczesnej BWA Wrocław czy Dom Mody Limanka. Jak zamierza dalej rozwijać swoją karierę? - Rozwijam się organicznie i procesualnie, jednak nieinwazyjnie i posiadam autonomię decyzyjną. Wielkie plany przede mną, ale wolałabym ich nie zdradzać by nie zapeszyć. Jedyne co mogę powiedzieć to prosić was o wsparcie i ciepłe pozdrowienia - pisze dla portalu Wirtualnemedia.pl Sara Kosmos.

Na pytanie, po co powstał profil, influencerka odpowiada krótko: "Powstałam w celu rozwoju kariery influenserki oraz zarabiania pieniędzy".

Wirtualni influencerzy, realny zysk

- Wypadałoby na początku zaznaczyć, że Sara Kosmos nie jest pierwszą wirtualną postacią na polskim Instagramie - wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Aleksandra Szkiłądź,  influencer marketing specialist w DDOB. - Już rok temu odkryliśmy konto @polishboy08 (niestety mało aktywny) a tego lata „zmaterializowała" się Alice Mikoni, której profil również prężnie się rozkręca - dodaje ekspertka. Uważa też, że o rozwój profilu Sary Kosmos dba profesjonalna agencja.

- Jaki jest jej cel? Podejrzewam, że promocja konkretnego produktu bądź portalu, ale tego dowiemy się pewnie niebawem. Tymczasem będziemy śledzić rozwój jej kariery - komentuje Aleksandra Szkiłądź.

Nasza rozmówczyni przyznaje, że trend wirtualnych influencerów na naszym rynku został żywo zaczerpnięty z zagranicy. - Zagraniczni wirtualni influencerzy „żyją" już od dawna i radzą sobie lepiej niż niejeden celebryta z krwi i kości. Najbardziej znani, tacy jak Lil Miquela czy Blawko, współpracują z największymi brandami (m.in. Prada, Calvin Klein, czy Supreme). Ta pierwsza rozpoczęła nawet karierę muzyczną! Mówi się, że w tym roku zebrała od inwestorów od 20 do 30 mln dolarów - wyjaśnia Aleksandra Szkiłądź.

Zdaniem ekspertki, wzrost popularności Sary Kosmos to tylko kwestia czasu.

- Jeśli profile Alice, Sary lub innych wirtualnych influencerów w Polsce naprawdę zdobędą popularność (a już widzimy duże zainteresowanie ze strony mediów), to kwestią czasu jest, kiedy zaczną współpracować z markami i reklamować produkty na swoich profilach. Takie konta przyciągają uwagę, a kampanie z udziałem wirtualnych influencerów zawsze wywołują buzz w social mediach - ocenia Szkiłądź.

Autor:jd

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas