Internet 2020-10-03
30

Serwis świadków Jehowy dominuje wśród stron religijnych, mocno w dół Gosc.pl i Deon.pl

Wśród serwisów religijnych na pozycję lidera awansował JW.org skierowany do świadków Jehowy, wykorzystując duże spadki Gosc.pl i Deon.pl. Mocno zmalała też odwiedzalność Stacja7.pl i Wiara.pl.

W sierpniu br. serwis JW.org odwiedziło 891,1 tys. użytkowników, czyli 3,3 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali w nim 77,49 mln odsłon, na każdego przypadło średnio 87 - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

JW.org jest liderem wśród witryn religijnych we wszystkich tych statystykach, dominuje pod względem łączne i przeciętnej liczby odsłon. Pozostałe dziewięć stron w zestawieniu razem miało 8,81 mln odsłon, w żadnym użytkownik nie wykonał średnio więcej niż pięć odsłon.

W serwisie „Gościa Niedzielnego” 621,1 tys. internautów wykonało 2,1 mln odsłon, a na Deon.pl 616,4 tys. użytkowników wygenerowało 3,04 mln odsłon. Oprócz „Gościa Niedzielnego” w rankingu ze swoimi witrynami są też inne media pozainternetowe. Radiomaryja.pl zanotowało 241,2 tys. użytkowników i 479,8 tys. odsłon, a Niedziela.pl - 224,5 tys. odwiedzających i 484,6 tys. odsłon.

Na Aleteia.org 221 tys. internautów wykonało 1,03 mln odsłon, a na Tezeusz.pl 193 tys. użytkowników wygenerowało 535,8 tys. odsłon. Wiara.pl przy 128,7 tys. odwiedzających miała 573,4 tys. odsłon.

Rok do roku liczba użytkowników JW.org wzrosła prawie trzykrotnie (z 307,5 do 891,1 tys.), a liczba odsłon - 5,3-krotnie (z 14,65 do 77,49 mln zł). Dzięki temu w liczbie odwiedzających wyprzedziło kilka witryn, m.in. Gosc.pl, który stracił 144 tys. użytkowników (18,8 proc.) i 9,98 mln odsłon (82,6 proc.), oraz zeszłorocznego lidera Deon.pl, który zanotował spadek o 605,2 tys. użytkowników (49,5 proc.) i 5,03 mln odsłon (62,3 proc.).

Mocno zmalała też odwiedzalność paru innych serwisów. Na Niedziela.pl ubyło 75,9 tys. internautów (25,3 proc.) i 1,19 mln odsłon (71,1 proc.), na Stacja7.pl - 248,9 tys. użytkowników (58,2 proc.) i 751,6 tys. odsłon (76,6 proc.), a na Wiara.pl - 253,3 tys. użytkowników (66,3 proc.) i 916,5 tys. odsłon (61,5 proc.).

Z drugiej strony Tezeusz.pl zyskał 87,5 tys. internautów (82,9 proc.) i 93,1 tys. odsłon (21 proc.). Radiomaryja.pl przy wzroście liczby użytkowników o 90,5 tys. (60,1 proc.) stracił 469,7 tys. odsłon (49,5 proc.).

Natomiast Aleteia.pl zanotował spadek liczby odwiedzających o 245,3 tys. (52,6 proc.) i wzrost liczby odsłon o 89,2 tys. (9,5 proc.).

Autor: tw

KOMENTARZE (30) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas