Internet2015-12-28
5

Serwisy gazet: liderem Fakt.pl, Wyborcza.pl wyprzedziła SE.pl, w dół Rp.pl, Wyborcza.biz i Dziennik.pl

Wśród gazet ogólnopolskich zdecydowanie najpopularniejszy serwis internetowy ma „Fakt”, liderujący pod względem liczby użytkowników i odsłon. W ciągu roku duży wzrost odwiedzalności osiągnęła Wyborcza.pl, która wyprzedziła witrynę „Super Expressu”. Spore spadki ruchu oprócz SE.pl zanotowały natomiast Wyborcza.biz i PB.pl.

Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) w październiku br. odwiedziło 5,28 mln internautów (real users), którzy wykonali 161,05 mln odsłon (w tym 44,6 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził w nim średnio 16 minut i 32 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Pod koniec września serwis został przekształcony w Fakt24.pl, przy czym nadal działa też pod poprzednim adresem. Pod nowym zanotował 4,34 mln użytkowników, 114,44 mln odsłon i 15:08 minuty przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika.

Wyborcza.pl (Agora) miała o milion użytkowników i prawie dwa razy mniej odsłon mniej niż Fakt.pl, za to o cztery minut dłuższy średni czas spędzany przez internautę. W rankingu znalazł się jeszcze druga witryna związana z „Gazetą Wyborczą” - mająca profil gospodarczy Wyborcza.biz - z 1,62 mln odwiedzających, 13,58 mln odsłon i 10:30 minuty średniego czasu korzystania.

Serwis „Super Expressu” (Grupa ZPR) SE.pl odwiedziło 3,42 mln internautów, którzy wykonali w nim 42,76 mln odsłon i spędzili przeciętnie po 5:43 minuty. Witryna „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) zanotowała tylko nieznacznie mniejszą liczbę odsłon przy 2,19 mln użytkowników, a średni czas korzystania z niej przez odwiedzającego wyniósł 17:58 minuty.

Pod względem tego czasu zdecydowanym liderem jest serwis „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska), na którym każdy użytkownik spędził przeciętnie godzinę i 9:44 minuty. Z pozostałych stron jedynie Wyborcza.pl nieznacznie przekroczyła poziom 20 minut, natomiast dla strony „Parkietu” (Gremi Business Communication) ten wskaźnik nie został określony z powodu zbyt małej liczby użytkowników.

W zestawieniu znalazły się trzy witryny związane z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes): Gazetaprawna.pl, Dziennik.pl i Forsal.pl. Najwięcej użytkowników (1,37 mln) zanotował ten pierwszy, natomiast najwięcej odsłon (13,71 mln) i najdłuższy średni czas korzystania (7:54 minuty) - ten drugi.

Zobacz tabelę


W skali roku zasięg serwisu Fakt.pl, mimo nieznacznego wzrostu liczby użytkowników witryny, zmalał o 7,8 proc. - z 23,24 proc. do 21,42 proc. (takie zmiany wynikają z tego, że od maja br. wyniki Megapanelu są oparte na dużo wyższej niż wcześniej całkowitej liczbie polskich internautów, wskutek czego większość stron z miesiąca na miesiąc zanotowała wzrosty liczby użytkowników o kilkanaście proc.). Liczba odsłon Fakt.pl spadła o 21,66 mln (11,8 proc. w dół), a średni czas korzystania przez użytkownika - o 4:16 minuty (czyli 20,5 proc.).

Za to Wyborcza.pl osiągnęła wzrost zasięgu o 31,7 proc. (z 13,09 proc. do 17,24 proc.). Liczba odsłon witryny zwiększyła się ponad dwukrotnie - z 36,77 mln do 86,96 mln (czyli o 136,5 proc.), a przeciętny czas spędzany na niej przez internautę - o 4:56 minuty. Dzięki temu strona wyprzedziła SE.pl, który przy zasięgu minimalnie niższym niż przed rokiem (4,1 proc. w dół) zanotował mniej o 8,55 mln odsłon i 3:23 minuty średniego czasu korzystania (to 16,7 proc. i 37,2 proc. w dół).

Sporo zyskał w skali roku serwis „Przeglądu Sportowego”: jego zasięg wzrósł z 7,79 proc. do 8,89 proc. (czyli o 14,1 proc.), liczba odsłon - o 15 mln (55,1 proc.), a średni czas korzystania - o 1:58 minuty (12,3 proc.). Niewielkie wzrosty zasięgu i odsłon osiągnęła również Gazetprawna.pl (odpowiednio o 2,8 proc. i 2 proc.), a duże - Polskatimes.pl (o 55,2 proc. i 67,4 proc.). Natomiast  liczba odsłon serwisu „Parkietu” zwiększyła się o 93 proc., przy czym w październiku br. odwiedziło go poniżej 100 tys. użytkowników, dlatego ich dokładna liczba nie mogła zostać określona w Megapanelu.

Wyborcza.biz zanotowała o 10 proc. niższy zasięg i 23,9 proc. odsłon mniej niż rok wcześniej, Rp.pl - 13,9 proc. niższy zasięg, a Dziennik.pl - o 5,5 proc. niższy zasięg i 14,1 proc. odsłon mniej.

Autor:tw

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas