Internet2015-01-07
0

Serwisy hazardowe ze skokowymi wzrostami. Na czele Bet-at-home, Bet365 i Betclic (TOP 10)

W ostatnich trzech latach czołowe serwisy internetowe z grami losowymi, hazardowymi i zakładami bukmacherskimi osiągnęły w Polsce bardzo duże wzrosty popularności. Liderami są zagraniczne witryny Bet-at-home, Bet365 i Betclic, a z polskich w czołówce znajdują się strony Lotto, STS i Fortuny.

Jak wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, w październiku ub.r. Bet-at-home.com odwiedziło 4,41 mln polskich internautów (real users), Bet365.com - 3,18 mln, a Betclic.com - 3,14 mln. We wszystkich tych serwisach można dokonywać zakładów bukmacherskich (także już w trakcie meczów sportowych), a także grać w gry hazardowe i losowe.

Na czwartym miejscu znalazła się witryna Lotto.pl z 2,29 mln użytkowników w październiku. Na stronie znajdują się bieżące informacje dotyczące wszystkich gier losowych Totalizatora Sportowego, przy czym kupony można kupować tylko w stacjonarnych kolekturach. Lotto.pl jest jedynym serwisem w rankingu nieoferującym grania w trybie online.

W drugiej piątce zestawienia znalazły się serwisy dwóch innych polskich firm: STS.pl i eFortuna.pl.

W skali roku trzy czołowe serwisy osiągnęły ogromne wzrosty popularności: liczba użytkowników Bet-at-home.com zwiększyła się czterokrotnie, w przypadku Bet365.com - o 42 proc., a w przypadku Betclic.com - ponad czterokrotnie.

Skokowe wzrosty zanotowały Oddsring.com i Europacasino.com. Pierwszy w czerwcu i lipcu ub.r. miał po 105-145 tys. użytkowników, w sierpniu - już 682,6 tys., a we wrześniu - 1,04 mln, a drugi w sierpniu miał 248,7 tys., a we wrześniu - 411,7 tys.

Lotto.pl zyskał w skali roku 593,9 tys. użytkowników (to wzrost o 35 proc.), a Unibet.com - 69,1 tys. (76 proc. w górę). Jako jedyny w rankingu spadek zanotował Williamhill.com - o 47,3 tys. użytkowników (czyli 15 proc.).

Żadna z analizowanych stron nie jest w Megapanelu objęta audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają na nich polscy internauci.

Zobacz tabelę


Bet-at-home.com w 2012 i przez większość 2013 roku odwiedzało od 134 do 882 tys. polskich internautów. Około miliona regularnie zaczął notować od października 2013 roku, a w kwietniu ub.r. - już 2,83 mln, ponad dwa razy więcej niż miesiąc wcześniej. We wrześniu i październiku osiągnął rekordową jak dotąd odwiedzalność.

Zobacz tabelę


W przypadku Bet365.com wzrost popularność następował bardziej harmonijnie, a wahania z miesiąca na miesiąc były mniejsze. Poziom miliona użytkowników miesięcznie serwis o raz pierwszy zanotował w sierpniu 2012 roku i już poniżej niego nie spadł, a od września 2013 roku ma po ponad 2 mln, z rekordowymi 3,72 mln w kwietniu ub.r.

Zobacz tabelę


Betclic.com przez kilka miesięcy 2012 roku i większość 2013 odwiedzało zbyt mało uczestników Megapanelu (poniżej 45 spośród ponad 10 tys.), żeby zasięg serwisu został oszacowany w badaniu.

Od listopada 2013 roku do marca ub.r. serwis miał po ok. miliona polskich użytkowników, a od kwietnia do października ub.r. - po 2-3 mln.

Zobacz tabelę


Lotto.pl notowało w ostatnich prawie trzech latach najbardziej stabilne wyniki spośród czołowych stron - minimalnie serwis miał 1,46 mln użytkowników (maj 2012 roku), a maksymalnie 2,49 mln (lipiec ub.r.).

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas