Internet 2016-06-14
1

Serwisy sportowe zyskują na Euro 2016: strony Polsatu i TVP z rekordowymi wzrostami, na czele Onet i WP.pl

W pierwszy weekend rozgrywania piłkarskiego Euro 2016 bardzo duże wzrosty odwiedzalności zanotowały dział sportowy TVP.pl, Ipla i Polsatsport.pl. Największy ruch generują sekcje sportowe Onetu i WP.pl, które jednak w skali tygodnia zyskały mniej.

W zeszły piątek, kiedy od wieczornego meczu Francja - Rumunia zaczęło się piłkarskie Euro 2016, dział sportowy Onetu odwiedziło 1,03 mln internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali 3,81 mln odsłon, a sekcja sportowa WP.pl miała 961,8 tys. internautów i 6,19 mln odsłon - wynika z danych badania Gemius/PBI.

W kolejnych dwóch dniach obie witryny zanotowały jeszcze wyższe wyniki odwiedzalności. W niedzielę, gdy swój pierwszy mecz w turnieju rozegrała polska reprezentacja, sekcja sportowa WP.pl osiągnęła 1,86 mln użytkowników i 13,02 mln odsłon, a analogiczny dział Onetu - 1,55 mln użytkowników i 9,09 mln odsłon. Na dalszych miejscach znalazły się Sport.pl (Agora) z 1,16 mln użytkowników i 5,84 mln osłon oraz Przegladsportowy.pl (Grupa Onet-RASP) z 836,4 tys. użytkowników i 2,7 mln odsłon.

Wirtualna Polska i Grupa Onet-RASP sporo zainwestowały w relacjonowanie Euro 2016. Pierwszy wydawca emituje codziennie dwa pasma wideo na żywo, jedno ze studia we Francji, a na obsługę turnieju wyda milion złotych. Drugi wysłał na mistrzostwa czołowych dziennikarzy piłkarskich „Przeglądu Sportowego” i Onetu razem z Sebastianem Milą, piłkarzem reprezentacji niepowołanym na turniej. Ponadto w ramach umowy z Cyfrowym Polsatem publikuje w swoich serwisach skróty meczów i relacje reporterów Polsatu.

Pełne mecze Euro 2016 pokazują w internecie Polsat i Telewizja Polska. Pierwszy nadawca transmituje cały turniej na platformie Ipla (gdzie jest też dużo programów telewizyjnych, seriali i filmów) w odpłatnych kanałach Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD, natomiast w serwisie Polsatsport.pl oprócz informacji publikowane są skróty meczów i materiały reporterskie. TVP w dziale sportowym swojego serwisu pokazała już dwa mecze mistrzostw, mecz otwarcia w piątek i Polska - Irlandia Północna w niedzielę, a będzie transmitować jeszcze dziewięć.

Wszystkie te serwisy w weekend osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności. Ipla tv. w piątek miała 194,5 tys. użytkowników i 810 tys. odsłon, a w niedzielę 473,8 tys. użytkowników i 1,32 mln odsłon, Polsatsport.pl: w piątek 140,4 tys. użytkowników i 303,9 tys. odsłon, a w niedzielę - 655,8 tys. użytkowników i 1,39 mln odsłon, natomiast Sport.tvp.pl: w piątek 189,8 tys. użytkowników i 562,6 tys. odsłon, a w niedzielę - 426,7 tys. użytkowników i 1,51 mln odsłon.

W serwisie TVP mecz Polska - Irlandia Północna można było obejrzeć z komentarzem specjalizującego się w e-sporcie youtubera Piotra „izaka” Skowyrskiego”. Telewizja Polska poinformowała, że relacja zanotowała 350 tys. odtworzeń, a wszystkia treści VoD dotyczące Euro 2016 - 634 tys.

Z kolei Ipla funkcjonuje też jako aplikacja desktopowa. W piątek zanotowała ona 94,2 tys. użytkowników, w sobotę - 94,8 tys., a w niedzielę - 102 tys.

Zobacz tabelę

Wszystkie analizowane serwisy zanotowały duże wzrosty odwiedzalności w porównaniu z poprzednim weekendem. Zdecydowanie najwięcej zyskały Polsatsport.pl i Sport.tvp.pl - w sobotę i niedzielę liczba użytkowników tych stron wzrosła pięcio-sześciokrotnie, a liczba odsłon - nawet dziewięciokrotnie (tak było w przypadku Sport.tvp.pl w niedzielę). Ipla.tv miała w sobotę i niedzielę po cztery razy więcej odwiedzający niż rok wcześniej, a aplikacja Ipla - po około dwa razy więcej.

Sekcje sportowe WP.pl i Onetu zanotowały w niedzielę po 50-70 proc. użytkowników i odsłon więcej niż przed tygodniem. Natomiast na Przegladsportowy.pl i Sport.pl statystyki zwiększyły się nawet ponad dwukrotnie.

Zobacz tabelę

Autor: tw

KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas