Prasa2010-04-23
3

„Show” coraz bliżej „Party”, duży spadek „Vivy!”

„Party”, lider segmentu magazynów people, zanotował w styczniu br. minimalny spadek sprzedaży, zyskało zaś konkurencyjne „Show”. Największy, bo 36-proc. spadek dotknął „Vivę”.

 W styczniu br. średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika "Party. Życie Gwiazd" (Edipresse Polska) wyniosła 467 393 egz., czyli była o 1,9 proc. niższa niż rok wcześniej – pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu w segmencie people z niewielką startą do lidera znalazł się dwutygodnik "Show" (Wydawnictwo Bauer). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 453 833 egz. i była o 3,5 proc. wyższa niż w styczniu 2009 roku.

Trzecią pozycję zajęła "Viva!" (Edipresse Polska), które zanotowała spadek sprzedaży aż o 36 proc. i w pierwszym miesiącu 2010 roku sprzedała się w ilości 150 387 egz. Jednak w styczniu br. dwa wydania tego magazynu (mutacje podstawowe) ukazały się w normalnej cenie 5,90 zł, zaś w styczniu 2009 roku jeden z numerów miał promocyjną cenę 1,99 zł i wyższy niż zwykle nakład.

Czwarty w rankingu był jedyny w nim tygodnik, czyli "Gala" (G+J Polska), ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie  91 684 egz. To niemal taki sam wynik jak rok temu (spadek wyniósł zaledwie 0,03 proc.). Warto też dodać, że „Gala” w styczniu br. kosztowała 3,50 zł (jeden numer 3,99 zł), a rok wcześniej – 2,90 zł. 

Zobacz tabelę


Porównując dane styczniowe do danych z grudnia ub.r., widać, że swoją sprzedaż ogółem w tym ujęciu poprawiły "Party", "Show", a spadki zanotowały "Viva" i „Gala”. 

Zobacz tabelę

* - "Gala" to jedyny tygodnik w zestawieniu. Pozostałe tytuły to dwutygodniki.

Autor:pp

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas