Prasa2015-07-21
2

„Skarb” dogonił „Twój Styl”, ostro w dół „Claudia”. Czytelnictwo miesięczników i dwumiesięczników

W okresie od grudnia ub.r. do maja br. najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce był „Twój Styl”, a z 13. na 2. miejsce awansował „Skarb”. Natomiast na czele dwumiesięczników był „Komputer Świat Twój Niezbędnik” - wynika z badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.

Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od grudnia 2014 roku do maja 2015 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 9,09 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 12,14 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął wydawany dla sieci drogerii Rossmann miesięcznik „Skarb” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był 13. W analizowanym okresie czytany był on przez 8,24 proc. respondentów (wzrost o 2,47 pkt. proc.). Tytuł poza drogeriami jest też dostępny w kioskach.

Na ostatniej pozycji podium w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 6,34 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 2,73 pkt. proc. W okresie od grudnia 2013 roku do maja 2014 roku tytuł ten był drugi.



Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazło się pięć miesięczników poradnikowych dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, budowlanym, popularnonaukowym, kulinarnym i wnętrzarskim.

Zobacz tabelę

PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W grupie wiekowej 16-59 lat liderem również był „Twój Styl”, którego wynik zmniejszył się o 2,60 pkt. proc. do 10,32 proc. Na drugim miejscu (po awansie z siódmego) uplasował się „Skarb” (9,41 proc.; do góry o 2,80 proc.), a podium uzupełnia „Claudia”, która przed rokiem była druga (6,87 proc.; - 2,82 proc.).

Zobacz tabelę

Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem był „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od grudnia 2014 roku do maja 2015 roku jego czytanie zadeklarowało 1,49 proc. pytanych, po spadku o 0,55 pkt. proc.

Zobacz tabelę

Również wśród czytelników z grupy komercyjnej na czele znalazł się „Komputer Świat Twój Niezbędnik” - 1,75 proc.; w dół o 0,58 proc.

Zobacz tabelę

 


Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2013 do maja 2014 roku na losowej próbie 21 220 przypadków oraz od grudnia 2014 do maja 2015 roku na losowej próbie 11 833 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 16 966 i 9 352 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W okresie od grudnia 2014 roku do lutego 2015 roku nie był badany miesięcznik „Women's Health”, w grudniu 2014 roku - miesięczniki „Detektyw” i „Życie na Gorąco Retro”, od grudnia 2014 roku do lutego 2015 roku - dwumiesięcznik „Samo Zdrowie” i od marca do maja 2015 roku - dwumiesięcznik „Women's Health”.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas