Biznes2010-08-05
6

Słabe wyniki sprzedaży gazet ogólnopolskich

W I półroczu br. spadła sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich. Najwięcej straciły „Parkiet”, „Przegląd Sportowy” i “Gazeta Wyborcza” – raport portalu Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży wśród dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt" , wydawany przez Axel Springer Polska. Średnie rozpowszechnianie płatne razem tej gazety w I półroczu br. wyniosło 453 686  egz., czyli było o 4,5 proc. niższe niż w analogicznym okresie 2009 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora SA) wyniosło w pierwszych sześciu miesiącach tego roku 343 311 egz. Jest to wynik o 11,4 proc. słabszy niż rok wcześniej.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator SA), którego wynik zmniejszył się o 5,7 proc. do 186 165 egz.

Za podium znalazła się "Rzeczpospolita". Tytuł wydawany przez Presspublikę zanotował w I półroczu wynik na poziomie 144 121 egz., co oznacza spadek o 1,6 proc. wobec analogicznego okresu poprzedniego roku.

"Dziennik Gazeta Prawna" (Infor Biznes), który na rynku zadebiutował 14 września 2009 r. zastępując "Dziennik" i "Gazetę Prawną", miał sprzedaż na poziomie 104 335 egz.. To wynik lepszy o 30,4 proc. niż „Gazeta Prawna” rok wcześniej - z kolei nieistniejący już „Dziennik” (Axel Springer Polska) rok temu rozchodził się w nakładzie 144 028 egz.

Najbardziej w dół – o 18,7 proc. - poszybował wynik „Parkiet Gazeta Giełdy” (Presspublica). Dziennik ten w pierwszych sześciu miesiącach 2010 roku miał rozpowszechnianie płatne razem na średnim poziomie 7953 egz. 

Zobacz tabelę


 

Autor:pp

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas