Telewizja2014-06-03
8

Sopot TOPtrendy 2014 z większą widownią. Hitem kabarety

Tegoroczny festiwal TOPtrendy oglądało średnio 2,62 mln widzów, o 320 tys. osób więcej niż ubiegłoroczną edycję widowiska. Polsat w czasie transmisji muzycznej imprezy był liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 12,8 mln zł.

Festiwal Sopot TOPtrendy 2014 na antenie Polsatu transmitowany był w okresie od 30 maja do 1 czerwca 2014 roku. Jego średnia oglądalność wyniosła 2,62 mln widzów, co przełożyło się na 21,76 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 24,36 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują przygotowane na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl dane Nielsen Audience Measurement.

Pierwszy dzień imprezy (koncert TOP oraz występy Urszuli i Agnieszki Chylińskiej) śledziło 2,31 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 19,87 proc. i 21,79 proc. udziału.

Drugi dzień festiwalu, gdy w Operze Leśnej odbywał się koncert „Największy Przebój Roku” i konkurs trendy, oglądało średnio 2,23 mln widzów przy udziałach na poziomie 18,61 proc. i 20,34 proc. Jednocześnie był to najmniej chętnie oglądany dzień imprezy.

Z kolei największą popularnością tradycyjnie cieszyła się Sopocka Noc Kabaretowa, w tym roku zorganizowana już po raz 11. Transmisja występów kabaretowych w niedzielę zgromadziła 3,32 mln widzów (odpowiednio 26,37 proc. i 30,32 proc. udziału).

>>> Fotogaleria z festiwalu Sopot TOPtrendy 2014

Tegoroczny festiwal TOPtrendy miał o 320 tys. widzów więcej niż ubiegłoroczny, który śledziło 2,3 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 21,32 proc. i 22,87 proc. (więcej na ten temat).

Oglądalność festiwalu dzień po dniu

Zobacz tabelę


Polsat w czasie pokazywania festiwalu był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 10,65 proc. zajęła TVP1, trzecia była stacja TVN (10,27 proc.), a czwarta - TVP2 (7,87 proc.). Polsat wygrał z konkurencją również w grupie komercyjnej. Na drugim miejscu uplasował się tutaj TVN, a dalsze miejsca zajęły: Jedynka i Dwójka.

Oglądalność konkurencji w czasie emisji

Zobacz tabelę


Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły  12,84 mln zł. Dla porównania, ubiegłoroczny festiwal z reklam przyniósł 22,90 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas