Prasa2011-11-21
8

Spada czytelnictwo tygodników, liderem “Tele Tydzień”

“Tele Tydzień” był liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale on - tak jak większość tygodników - zanotował jednak spadek sprzedaży. Wśród dwutygodników najchętniej zaś czytana jest “Przyjaciółka” - raport Wirtualnemedia.pl.

W okresie od kwietnia do września br. po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało aż 31,86 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 2,63 pkt. proc. - wynika z badania PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.

Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 18,32 proc. respondentów (spadek o 0,43 pkt. proc.). Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem 14,06 proc. Rok wcześniej po tytuł sięgało 14,69 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,62 proc. pytanych, co dało pismu wzrost o 0,15 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,95 proc. czytelników, mniej o 0,26 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte.

Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa zanotował wzrost z 5,65 proc. do 7,15 proc. Dało mu to awans na miejsce 8. i pozwoliło wyprzedzić “Politykę” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) - jej poziom czytelnictwa spadł z 7,37 proc. do 6,93 proc.

Zobacz tabelę


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od kwietnia do września br., czyli poradnikową “Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 16,57 proc. respondentów, czyli o 0,65 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Wydawana także przez Edipresse “Pani Domu” znalazła się na miejscu drugim i zanotowała wzrost czytelnictwa z 15,29 proc. do 15,86 proc. Trzecią pozycję zajęła “Tina” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 14,63 proc. (spadek o 1,17 proc.).

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo wzrosło o 0,41 pkt. proc. do 11,03 proc.

Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest od połowy kwietnia br. zajęła miejsce szóste, a czytało ją 8,47 proc. respondentów. Była druga wśród pism people. 

Zobacz tabelę


 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia do września 2010 roku na losowej próbie 24 288 przypadków i w okresie od kwietnia do września 2011 roku na losowej próbie 24 478 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Autor:pp

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas