W lutym 2009 r. spadła sprzedaż większości największych gazetregionalnych. Który tytuł stracił najwięcej? Raport portaluWirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* wśród dzienników regionalnych został"Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse) ze średnią 81 264 egz.(rok wcześniej 88 465 egz.) - wynika z lutowych danych ZwiązkuKontroli Dystrybucji Prasy.
Drugie miejsce zajęła "Gazeta Pomorska" (Media Regionalne) - 80521 egz. (rok wcześniej 86 577 egz.) a na trzecim uplasował się"Express Ilustrowany" (Polskapresse) - 52 643 egz.
Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to spadła sprzedażwiększości największych dzienników regionalnych.
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórychmediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianiepłatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedażw ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedażyegzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przezwydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. wsamolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych wzamian za towary lub usługi.