Prasa2013-02-06
18

Spadki sprzedaży dzienników w 2012 roku. „Rzeczpospolita” i „Parkiet” straciły najwięcej

W 2012 roku wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki sprzedaży ogółem. Najwięcej straciły „Rzeczpospolita”, „Parkiet” i „Dziennik Gazeta Prawna”, a najmniej - „Fakt”, notujący najwyższą sprzedaż.

W całym 2012 roku średnia sprzedaż ogółem liderującego dziennika „Fakt" (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 373 716 egz., co oznacza spadek o 5,26 proc. w stosunku do 2011 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Tabloidowy tytuł stracił najmniej w zestawieniu.

Druga pozycja należała do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w ub.r. sprzedawało się średnio w liczbie 236 000 egz., po spadku względem 2011 roku o 12,8 proc.

Na podium znalazł się jeszcze tabloid „Super Express" (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem w ub.r. na poziomie 160 895 egz., czyli o 7,33 proc. mniejszą niż rok wcześniej.

Plasująca się na czwartej pozycji „Rzeczpospolita” (Presspublica) zanotowała zdecydowanie największy relatywny spadek w zestawieniu wynoszący aż 20,61 proc., a jej średni wynik w ub.r. ukształtował się na poziomie 79 591 egz.

Na kolejnych miejscach znalazły się: „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes, 56 490 egz. sprzedaży ogółem, spadek o 15,31 proc.) i „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska, 43 229 egz., - 9,07 proc.).

Siódmą lokatę zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której sprzedaż ogółem w ub.r. wyniosła 28 073 egz. To o 10,16 proc. mniej niż w 2011 roku, ale dane za tamten rok obejmują tylko ostatni kwartał, gdy tytuł znalazł się w ZKDP (ukazuje się od września 2011 roku).

Drugim największym spadkiem w 2012 roku dotknięta została także wydawana przez Presspublikę niszowa „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż ogółem zmalała o 19,39 proc. i wyniosła  4 228 egz., co dało temu tytułowi ostatnie miejsce w rankingu.

Z kolei plasujący się oczko wyżej „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) zanotował spadek o 7,04 proc., a jego wynik sprzedażowy uplasował się na poziomie 12 478 egz.

>>> Grudzień 2012: zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”
 

Zobacz tabelę

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(18)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas