Prasa2010-04-23
6

Spadki w segmencie pism luksusowych, najwięcej traci „Glamour”

Niemal wszystkie miesięczniki luksusowe i shoppingowe kierowane do kobiet zanotowały w styczniu br. spadki sprzedaży, największy z nich dotknął „Glamour”. W górę poszła sprzedaż jedynie „Zwierciadła” i „In Style”.

Liderem rankingu pozostał "Twój Styl" (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w styczniu br. wyniosła 224 050 egz. i była niższa o 1 proc. niż w analogicznym okresie 2009 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu - ze sprzedażą ogółem na poziomie 163 120 egz. - znalazł się „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska), który w porównaniu do stycznia 2009 roku zanotował spadek wynoszący 3,2 proc.

Trzecią lokatę zajął miesięcznik „Joy”, także wydawany przez Marquarda, który rozszedł się w nakładzie 151 943 egz. (w dół o 19,3 proc.).

Największy spadek w rankingu dotyczył magazynu „Glamour” (G+J Polska), którego sprzedaż ogółem w styczniu 2010 roku w stosunku do analogicznego miesiąca ub.r. zmniejszyła się aż o 23,8 proc. do 96 458 egz.

Wzrosty w segmencie zanotowały jedynie „Zwierciadło” (Wydawnictwo Zwierciadło), którego sprzedaż wzrosła o 14 proc. do 105 031 egz. oraz „In Style” (Burda Media Polska) – w tym przypadku wzrost wyniósł 12,8 proc. do 83 063 egz.

Magazyn „Hot Moda & Shopping” ukazał się w styczniu br., ale miał wydanie łączone styczniowo-lutowe, pozostające w sprzedaży przez dwa miesiące. 

Zobacz tabelę


Porównując dane ze stycznia br. do danych z grudnia ub.r. widać, że największy wzrost sprzedaży zanotował miesięcznik „Cosmopolitan”, a spadek - „Shape”. 

Zobacz tabelę


 

Autor:pp

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas