Prasa2016-05-07
0

Spadła sprzedaż czołowych miesięczników w Polsce. „Kobieta i Życie” liderem (top 109 tytułów)

W styczniu br. na czele sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników znalazła się „Kobieta i Życie”. Czołówkę zestawienia zdominowały pisma poradnikowe dla pań. Ranking 109 tytułów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2016 roku wyniosła 300 076 egz. W porównaniu do stycznia 2015 roku zmniejszyła się ona o 16,93 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugie miejsce awansował miesięcznik „Dobre Rady” (Grupa Burda), który przed rokiem był trzeci. Jego wynik uplasował się na poziomie 265 256 egz., po jednak spadku o 16,36 proc.

Na ostatnią pozycję podium spadł zaś „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Wynik sprzedażowy tego tytułu zmniejszył się o 30,93 proc. do 244 598 egz.

Oczko niżej znalazł się „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska), którego wynik sprzedażowy w analizowanym miesiącu zmalał o 21,82 proc. do 206 030 egz. W zestawieniu tytuł ten jednak awansował z miejsca piątego.

Na piątą lokatę spadł z kolei kulinarny magazyn  „Przyślij Przepis” (Grupa Burda). W badanym okresie tytuł ten sprzedawał się w liczbie 194 874 egz., a w stosunku do poprzedniego roku jego wynik zmalał o 30,48 proc. - najbardziej w pierwszej dziesiątce rankingu.

Pierwszy magazyn luksusowy dla pań - „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - awansował z miejsca ósmego na siódme. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 177 405 egz., po jednak spadku o 17,99 proc.

Ogółem w pierwszej dziesiątce zestawienia pięć pozycji zajęły magazyny poradnikowe dla kobiet.

Trzy miejsca przypadły miesięcznikom kulinarnym. Ponadto w top 10 znalazło się jedno pismo luksusowe oraz jeden miesięcznik yellow.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:mk

Więcej informacji:miesięcznik, zkdp

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas