Prasa2014-03-26
0

Spadła sprzedaż dwutygodników poradnikowych w 2013, liderem „Przyjaciółka”

Shutterstock.comShutterstock.com

W 2013 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników poradnikowych dla kobiet była „Przyjaciółka”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Naj” - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) w 2013 roku wyniosła 362 417 egz. i w porównaniu do 2012 roku była niższa o 17,95 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce zajęła „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 18,23 proc. do 308 931 egz.

Na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Pani Domu” (Edipresse Polska), która awansowała z miejsca czwartego. Średnia sprzedaż ogółem tego pisma wyniosła 206 165 egz., po jednak spadku w skali roku o 18,38 proc.

Czwarte miejsce zajął magazyn „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który do lipca 2012 roku był miesięcznikiem. W ub.r. sprzedawał się on średnio w liczbie 179 120 egz. W stosunku do 2012 roku (od lipca do grudnia 2012 roku) jego wynik zmniejszył się o 37,04 proc. Był to jednocześnie największy spadek w zestawieniu.

Warto dodać, iż średnia sprzedaż ogółem „Naj” jako miesięcznika w okresie od stycznia do czerwca 2012 roku wyniosła 66 392 egz.

Zobacz tabelę

W grudniu 2013 roku z drugiego na pierwsze miejsce awansowała „Tina”, której średnia sprzedaż ogółem wyniosła 356 915 egz., po wzroscie względem grudnia 2012 roku o 6,68 proc. Z kolei na drugą lokatę spadła „Przyjaciółka” (330 700 egz.; spadek o 16,15 proc.).

Również i w tym ujęciu najwięcej stracił  dwutygodnik „Naj” - było to 36,13 proc. do 142 886 egz.

Zobacz tabelę

 

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas