Reklama2015-04-15
3

Spot Chela Mag B6 sprzeczny z Kodeksem Etyki Reklamy

W opinii Komisji Etyki Reklamy spot radiowy promujący preparat Chela Mag B6 (produkowanych przez Olimp Laboratories) wprowadza w błąd i nadużywa zaufania odbiorców, bo marketer nie podaje w nim źródła badań, na które się powołuje.

KER zajmowała się skargą na reklamę radiową suplementu diety Chela Mag B6, w której wykorzystywany jest zwrot „Naukowcy z Uniwersytetu Jagiellońskiego”. Według skarżącego, emitowany na antenie radiowej Trójki spot godzi w dobry wizerunek Uczelni i jest nierzetelny, bo nie sprecyzowano, którzy uczeni odpowiadają za przywołane w nim  badanie.

Przedstawiciele Olimp Laboratories nie odnieśli się do postawionych zarzutów.

Komisja Etyki Reklamy zaś uznała, że spot może nadużywać zaufanie odbiorców wykorzystując ich brak doświadczenia lub wiedzy, bo nie przedstawiono źródła badań, które potwierdziłyby zawarte w zaskarżonej reklamie wyniki badań. Nie wskazano również jacy naukowcy przeprowadzili prezentowane w reklamie badania.

Autor:bg

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas