Prasa2013-11-07
32

Sprzedaż „Faktu” i „Gazety Wyborczej” spadła o 40 tys. egz.

Shutterstock.comShutterstock.com

We wrześniu 2013 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich pozostał „Fakt”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Parkiet”, zaś najwięcej straciły „Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita” i „GP Codziennie”.

Średnia sprzedaż ogółem dziennika „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) we wrześniu br. wyniosła 325 659 egz., co w porównaniu do września 2012 roku oznacza spadek o 10,39 proc. - wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Druga lokata należała do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w analizowanym okresie sprzedawało się średnio w liczbie 184 802 egz., po spadku o 18,52 proc. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Na ostatniej pozycji podium uplasował się „Super Express” (Murator). Jego wynik we wrześniu br. zmniejszył się o 3,97 proc. do 150 806 egz.

Oczko niżej znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 14,58 proc. i wyniosła 64 641 egz. Tytuł ten zanotował drugi największy spadek we wrześniu br.

Spory spadek, wynoszący 13,93 proc., zanotowała też zajmująca siódme miejsce „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej wynik to 23 514 egz.

Natomiast jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Media „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż ogółem we wrześniu 2013 roku zwiększyła się bowiem o 3,02 proc. do 4 292 egz.

>>> „Rzeczpospolita” najwięcej traci po trzech kwartałach, „Fakt” liderem

 

Zobacz tabelę

 

 

 

Autor:mk

KOMENTARZE(32)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas