Prasa2013-02-11
10

Sprzedaż gazet w kioskach w 2012: „SE” wyprzedził „GW”, a „GPC” - „Rzeczpospolitą”

Najpopularniejszym dziennikiem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w 2012 roku był „Fakt”. Na drugim miejscu znalazł się „Super Express”, który wyprzedził „Gazetę Wyborczą”. Największym spadkiem dotknięta została „Rzeczpospolita”.

Średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych tabloidu „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w 2012 roku wyniosła 369 822 egz. W porównaniu do 2011 roku zmniejszyła się ona o 5 proc. (najmniejszy spadek w zestawieniu). W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,96 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Super Express” ze średnim wynikiem na poziomie 159 523 egz., notując jednak spadek o 7,32 proc. Z kolei na ostatnią pozycję podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wyniosła 158 673 egz., po spadku o 13,62 proc.

W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła aż 99,15 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 67,23 proc.

Czwarta lokata w zestawieniu należała do „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych w analizowanym okresie wyniosła 42 273 egz. (spadek o 9,25 proc.).

Ciekawie jest też w dalszej części rankingu. Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej sprzedaż w kioskach w 2012 roku wynosiła 27 721 egz. (spadek o 11,29 proc.) i stanowiła aż 98,75 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu. Kierowana przez Tomasza Sakiewicza i ukazująca się dopiero od września 2011 roku gazeta miała w tej kategorii wyższy wynik niż Rzeczpospolita” (Presspublica) oraz „Dziennika Gazeta Prawna” (Infor Biznes).

W ubiegłym roku w kioskach „Rzeczpospolita” średnio sprzedawała się bowiem w liczbie 20 583 egz., zaś „Dziennik Gazeta Prawna” - 17 155 egz. Stanowiło to odpowiednio zaledwie 25,86 proc. i 30,37 proc. sprzedaży ogółem tych tytułów. Oba dzienniki są jednak głównie rozpowszechniane w prenumeracie dla osób firm i urzędów, a także osób prywatnych. Warto jednak zaznaczyć, że w ciągu roku sprzedaż kioskowa „DGP” spadła o 31,63 proc., a „Rz” straciła najbardziej w
zestawieniu, bowiem 38,28 proc.

Ostatnie dwa miejsca zajęły dzienniki biznesowe. „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) w kioskach w 2012 roku sprzedawał 2 126 egz., a „Parkiet” (Presspublica) - 1 803 egz. Udział sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych dziennika Bonnier Business Polska wyniósł zaledwie 17,04 proc. (był najniższy w zestawieniu), a dziennika Presspubliki - 42,64 proc.

Zobacz tabelę

Autor:mk

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas