Prasa2018-10-30
0

„Tele Tydzień” najchętniej kupowany, wszystkie pisma yellow w czołówce tygodników (dane za lipiec)

Wśród 10 najchętniej sprzedawanych tygodników w Polsce aż sześć pozycji zajmują pisma plotkarskie. Pierwsze miejsce jednak niezmiennie należy do telewizyjnego magazynu „Tele Tydzień - top 36 tygodników za lipiec 2018 w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) w sierpniu 2018 roku wyniosła 647 911 egz. W porównaniu do sierpnia 2017 roku była ona niższa o 7,03 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugim miejscu uplasował się najpopularniejszy tygodnik yellow „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się w skali roku o 6,07 proc. do poziomu 500 244 egz.

Ostatnią pozycję podium zajął kolejny tygodnik Bauera - „Twoje Imperium”. W sierpniu br. średnia sprzedaż ogółem tego pisma wzrosła o 1,20 proc. do poziomu 312 353 egz.

Z szóstego na czwarte miejsce awansował poradnikowy magazyn wydawany przez Bauera - „Chwila dla Ciebie”. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 261 579 egz., po wzroście o 0,48 proc.

W czołowej piątce znalazł się jeszcze się jeszcze „Tygodnik Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś), który zanotował stratę o 8,15 proc. do 256 129 egz. Tytuł ten spadł z czwartej lokaty.

Ogółem w top 10 zdecydowanie najwięcej, bo sześć pozycji zajęły tygodniki z segmentu yellow (są to wszystkie tygodniki z tego segmentu dostępne na rynku). Dwa miejsca należały do magazynów telewizyjnych. Ponadto w pierwszej dziesiątce rankingu znalazł się tytuł poradnikowy oraz tygodnik opinii.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Tele Tydzień, tygodnik, zkdp

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas