Reklama2019-12-23
2

Starcom przejmuje od Initiative obsługę Banku Millennium

Dom mediowy Starcom (Publicis Media) wygrał przetarg na obsługę mediową Banku Millennium, dotychczasowego klienta Initiative Warszawa (IPG Mediabrands).

Starcom zajmie się planowaniem i zakupem mediów do kampanii Banku Millennium. Biuro prasowe banku nie odpowiedziało nam, na jak długo została zawarta umowa z wybraną agencją ani jakie inne agencje brały udział w postępowaniu.

Wybór Starcomu oznacza zakończenie współpracy z domem mediowym Initiative Warszawa, z którym bank współpracował od wielu lat.

W połowie roku Bank Millennium przejął za 5,6 mld sł eurobank, którego obsługą budżetu mediowego przez wiele lat zajmował się właśnie wybrany teraz Starcom.

W listopadzie marka eurobank zniknęła z rynku, co komunikowano w kampanii z udziałem Radka Kotarskiego (dotychczasowego bohatera reklam Banku Millennium) i Piotra Adamczyka, który od dawna reklamował eurobank. 

Piotr Adamczyk nie będzie jednak występował w kolejnych reklamach Banku Millennium, ich bohaterem tak jak przez minione pięć lat będzie Radosław Kotarski. - W tym momencie nie planujemy innej kampanii z udziałem Piotra Adamczyka - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Beata Krupińska, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej w Banku Millennium.

Tę kampanię przygotowały pracujące dotychczas dla Banku Millennium agencja Z Change Serviceplan (kreacja) oraz domy mediowe Initiative Media Warszawa i Carat Poland (planowanie i zakup mediów).

Koniec marki eurobank

11 listopada skończyła się fuzja operacyjna Banku Millennium z eurobankiem, przejętym w połowie br. Klienci obu zostali przeniesieni do jednego systemu bankowego opartego na obecnym systemie Banku Millennium. Natomiast wszystkie oddziały dotychczasowej sieci własnej i franczyzowej eurobanku zostały wyposażone w materiały marketingowe obowiązujące w oddziałach Banku Millennium. Tym samym marka eurobank po 16 latach obecności znika z rynku .Zadebiutowała w 2003 roku, po kupnie Banku Społem przez spółkę Mariusza Łukasiewicza oraz połączeniu jej z Bankiem Wschodnim. W 2005 roku, po śmierci Łukasiewicza, eurobank został przejęty przez Société Générale. Piotr Adamczyk w reklamach eurobanku występował od połowy 2012 roku, ostatnio przez ponad rok na drugim planie, bo głównymi bohaterami była trójka zabawnych wampirów.

Bank Millennium w trzech kwartałach br. wydał na marketing 51,72 mln zł, o 34,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Bank ma obecnie ponad 2 mln aktywnych klientów detalicznych, z których 1,2 mln korzysta z jego aplikacji i serwisu mobilnego.

Pod koniec listopada do grona klientów Starcomu dołączyły banki z Grupy Santander: Santander Bank Polska i Santander Consumer Bank

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas