Internet2013-04-02
3

Strony Interii rok po roku: w górę Styl.pl i Deccoria, tracą PCFormat i RMF24

W Grupie Interia zdecydowanie najpopularniejszy jest sam portal Interia.pl. Tylko niewiele mniej użytkowników Chomikuj.pl, którego ruch Interia dzierżawi. W skali roku spore wzrosty odwiedzalności zanotowały Styl.pl i Deccoria.pl, a spadki - PCFormat.pl i RMF24.pl.

Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. portal Interia.pl odwiedziło 6,85 mln użytkowników, czyli 35,4 proc. wszystkich polskich internautów. 20 czołowych witryn Grupy Interia zanotowało w sumie 16,59 mln real users, co znaczy, że aż 35 proc. przypadło na samą Interia.pl.

Jeszcze mocniej dominację portalu nad pozostałymi stronami z Grupy Interia widać pod względem liczby odsłon. Interia.pl zanotowała ich w styczniu 958,75 mln (z czego 49,7 mln to odsłony mobilne), co stanowi 76 proc. 1,256 mld odsłon wykonanych na czołowych 20 witrynach Grupy.

Za to pod względem czasu spędzanego przez przeciętnego użytkownika Interia.pl wyraźnie ustępuje serwisowi RMFon.pl, w którym można słuchać m.in. stacji radiowych z Grupy RMF. W styczniu internauta korzystał z niego średnio aż przez 28 i 22 minuty, czyli mniej więcej cześć razy dłużej niż w przypadku Interia.pl (4 godziny i 44 minuty). Z pozostałych stron tylko jedna, Maxmodels.pl, zanotowała ponad godzinę średniego czasu na użytkownika.

Wśród 20 czołowych serwisów Grupy Interia cztery odwiedziło od 1 do 1,25 mln użytkowników, a następny - Swiatseriali.pl - prawie milion. Kolejnych 8 stron miało od 500 do 700 tys. real users, a 6 witryn - od 300 do 500 tys. Oprócz Interia.pl ponad 50 mln odsłon zanotował tylko plotkarski Pomponik.pl, a ponad 30 mln - Deccoria.pl i Maxmodels.pl.

>>> Google i cała reszta - 150 najpopularniejszych stron w polskim internecie
 

Zobacz tabelę


Interia.pl zanotowała w styczniu br. 535 tys. użytkowników mniej niż rok wcześniej (spadek o 7 proc.), ale 15,6 mln odsłon więcej (wzrost o 2 proc.), a przeciętny internauta korzystał przez prawie 48 minut dłużej (wzrost o 20 proc.).

Polskalokalna.pl miała 7 proc. real users i 36 proc. odsłon więcej niż przed rokiem, a użytkownik korzystał z niej średnio 17 proc. dłużej. Styl.pl zyskał w skali roku 11 proc. real users i 91 proc. odsłon, a czas spędzany przez przeciętnego użytkownika wzrósł o połowę. Natomiast Interia.tv zanotowała 94 proc. więcej użytkowników i prawie cztery razy więcej odsłon, a Poboczem.pl - o jedną trzecią więcej użytkowników i o połowę więcej odsłon.

Jednocześnie PCformat.pl stracił w skali roku 246 tys. real users (spadek o 17 proc.) i 550 tys. odsłon (spadek o 9 proc.), a RMF24.pl - 170 tys. real users (24 proc. w dół) i nieco ponad milion odsłon (16 proc. w dół). Przy czym na obu stronach przeciętny użytkownik spędził więcej czasu niż rok wcześniej.

>>> Top 100 serwisów rok po roku: kto stracił, a kto zyskał

Zobacz tabelę


Do Grupy Interia dodany jest ruch z czterech serwisów, którymi ona nie zarządza, a tylko figuruje w bazie jako właściciel ich domen. Zdecydowanie największą z tych stron jest Chomikuj.pl, który w skali roku zyskał 555 tys. real users (wzrost o 9 proc.) i 43 mln odsłon (wzrost o 25 proc.). Pozostałe witryny dzierżawione przez Interię - Elektroda pl, Instalki.pl i Weltbild.pl - miały mniej użytkowników niż przed rokiem, za to każdy spędzał w nich więcej czasu.

Zobacz tabelę


Wśród działów portalu Interia.pl najwięcej użytkowników i odsłon notuje strona główna. Przy czym na urządzeniach mobilnych częściej przeglądane są sekcje informacyjna i rozrywkowa oraz poczta mailowa. Z tej ostatniej przeciętny użytkownik korzystał przez 7 godzin i 45 minuty, czyli pięciokrotnie dłużej niż ze strony głównej.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2013 roku
 

Zobacz tabelę


W styczniu br. strona główna Interii zanotował 5 proc. użytkowników mniej niż przed rokiem, za to 17 proc. odsłon i 13 proc. średniego czasu na internautę więcej. Wyraźnie zmalał ruch w sekcji rozrywkowej (6 proc. real users i 19 proc. odsłon mniej), biznesowej (11 proc. real users i 5 proc. odsłon w dół), sportowej (12 proc. real users i 16 proc. odsłon mniej) oraz dla mężczyzn (2 proc. real users i 48 proc. odsłon w dół).

Za to dział informacyjny portalu zyskał w skali roku 61 tys. użytkowników (wzrost o 3 proc.), 36 mln odsłon (55 proc. w górę) i 9 minut średniego czasu korzystania przez internautę (wzrost o 43 proc.). Natomiast sekcja dla kobiet zanotowała 500 tys. real users (czyli 51 proc.) i 18,4 mln odsłon (156 proc.) więcej niż rok wcześniej.

Zobacz tabelę

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas