Kultura2021-11-18
3

Ponad 1500 skarg na świąteczną reklamę Tesco (wideo)

Bożonarodzeniowa reklama Tesco jest obecnie najczęściej zaskarżaną reklamą w Wielkiej Brytanii, wpłynęło na nią ponad 1500 skarg. Kontrowersje budzi pokazany w niej święty Mikołaj okazujący na lotnisku tzw. paszport Covidowy.

Świąteczna kampania Tesco otrzymała ponad 1500 skarg, co czyni ją najczęściej zaskarżaną reklamą w Wielkiej Brytanii.

Reklama „This Christmas, Nothing's Stopping Us”, przygotowana przez agencję kreatywną BBH, celebruje brytyjską społeczność, która robi wszystko, co w jej mocy, aby cieszyć się świąteczną atmosferą: przekupuje elfy, robi imprezę w biurze, pali nasączone brandy świąteczne puddingi.

Święty Mikołaj pokazującego paszport szczepień przeciwko Covid

Kontrowersyjna scena przedstawia Świętego Mikołaja pokazującego paszport szczepień przeciwko Covid w trakcie lotniskowej kontroli granicznej. Jak informuje Advertising Standards Authority (ASA), większość skarg przytacza tę scenę jako „przymus i zachęcanie do dyskryminacji medycznej”. Reklamę krytykują użytkownicy social mediów, którzy sprzeciwiają się szczepieniu przeciwko Covid-19.

Na Twitterze ASA potwierdziła, że ​​widząc „wiele komentarzy” w swoim kanale na temat świątecznej reklamy Tesco, obecnie ocenia skargi, aby ustalić, czy istnieją podstawy do podjęcia dalszych działań.

Co więcej, rzecznik ASA powiedział w The Guardian: - Zdecydowana większość skarżących twierdzi, że reklama jest przymusowa i zachęca do dyskryminacji medycznej ze względu na status zaszczepienia. Obecnie dokładnie analizujemy te skargi, aby ustalić, czy istnieją podstawy do dalszych działań.

Dyrektorka ds. klientów Tesco, Alessandra Bellini, wyjaśniła, że ​​za każdym razem, gdy detalista tworzy kampanie, chce mieć pewność, że oddaje w nich to, „jak naprawdę czuje się naród”.

Świąteczna reklama Tesco „No Naughty List”, również stworzona przez BBH, została powszechnie uznana za świąteczny hit. Według przeprowadzonej przez Kantar analizy najskuteczniejszych reklam świątecznych w 2020 roku , Tesco zajęło pierwsze miejsce pod względem emocji z wynikiem 100 i trzecim za Coca-Colą za stworzenie najbardziej markowych wspomnień.

 

Autor:bg

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas