Polskie Koleje Państwowe rozpoczęły kampanię społeczną pod hasłem „Szlaban na ryzyko”. Pokazywane w niej jest, jak ryzyko, brawura, rutyna i pośpiech doprowadzają do wypadków na przejazdach kolejowych.
Ze statystyk PKP wynika, że 98 proc. wypadków i kolizji na przejazdach kolejowo-drogowych to wina kierowców oraz pieszych.
Obecna akcja prowadzona jest w ramach XI edycji kampanii „Bezpieczny przejazd”. Na jej potrzeby powstał dwuminutowy spot zatytułowany „Film, którego wolałbyś nie zobaczyć”. Pokazano w nim niebezpieczne manewry w pobliżu torów - są to autentyczne filmy zarejestrowane przy przejazdach przez kamery monitoringu.
Partnerami kampanii są Polskie Radio, Telewizja Polska oraz Grupa Polska Press. To w tych mediach prowadzona jest kampania, której wzmocnieniem są emisje spotu w internecie (m.in. na portalach społecznościowych).
Za kampanię odpowiada w całości spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.