Prasa 2014-11-05
1

„Tele Świat” na czele sprzedaży dwutygodników telewizyjnych

W sierpniu 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, najwięcej stracił „Ekran TV”. Zyskały za to „Tele Max” i „Super TV”, które rok temu były tygodnikami.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w sierpniu 2014 roku wyniosła 319 573 egz. Była ona o 6,80 proc. mniejsza niż w analogicznym miesiącu 2013 roku.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on wynik na poziomie 181 093 egz., po spadku o 1,12 proc.

Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 148 703 egz., podczas gdy rok wcześniej w cyklu tygodniowym sprzedawał się w liczbie 145 503 egz.

Natomiast czwarte miejsce zajął „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w sierpniu br. wynoszącym 136 940 egz. W sierpniu ub.r. ukazując się co tydzień magazyn ten notował sprzedaż na poziomie 127 371 egz.

„Telemax” na cykl dwutygodniowy przeszedł od wydania, które się ukazało 31 marca br., a „Super TV” od numeru z 7 kwietnia br. Pisma te zwiększyły do 96 stron swoją objętość (wcześniej wynosiła ona 56 stron) i zdrożały z 1,20 zł do 1,50 zł (więcej na ten temat).

Ostatnią pozycję w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w sierpniu br. na poziomie 52 149 egz. Magazyn ten w skali roku zanotował największą stratę w zestawieniu wynoszącą 13,99 proc.

Zobacz tabelę


W sierpniu 2014 roku w porównaniu do lipca 2014 roku wszystkie tytuły zanotowały wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu zyskał magazyn „TV14” - było to 12,33 proc.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: Tele Świat, dwutygodnik telewizyjny, zkdp

KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas