Prasa2015-09-04
0

„Tele Tydzień” i „Pani Domu” liderami czytelnictwa (dane za I półrocze)

Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce w I półroczu br. był „Tele Tydzień”, z kolei wśród dwutygodników na czele znalazła się „Pani Domu” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od stycznia do czerwca 2015 roku sięgało 23 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,33 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 15,82 proc. respondentów (spadek o 1,69 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 12,77 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,71 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 10,49 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,87 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 6,82 proc. czytelników, czyli o 1,24 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,27 proc. do 4,97 proc.

Zobacz tabelę

W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali styczeń - czerwiec 2015 również był „Tele Tydzień”, którego wynik zmniejszył się o 3,59 pkt. proc. do 23,30 proc. Na drugim miejscu uplasowało się „Życie na Gorąco” (14,24 proc.; w dół o 1,65 proc.), a podium uzupełnia „Chwila dla Ciebie” (11,71 proc.; - 1 proc.).

Zobacz tabelę

Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od stycznia do czerwca br., czyli po „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 11,29 proc. respondentów, czyli o 2,05 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Wówczas tytuł ten był drugi.

Na drugie miejsce spadła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,47 proc. do 11,24 proc.

Na ostatniej pozycji podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był czwarty. Jego czytelnictwo jednak zmalało o 1,87 pkt. proc. i wyniosło 8,98 proc.
 

Zobacz tabelę

Również wśród czytelników z grupy komercyjnej na czele znalazła się „Pani Domu”. Jej wynik zmniejszył się tutaj o 1,66 pkt. proc. do 10,83 proc.

Zobacz tabelę

 


 

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia 2014 do czerwca 2014 roku na losowej próbie 20 861 przypadków oraz od stycznia 2015 do czerwca 2015 roku na losowej próbie 10 024 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 16 506 i 7 856 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od stycznia do maja 2015 roku badaniem PBC nie objęty został tygodnik „Takie jest Życie”, a w czerwcu 2015 roku - dwutygodniki „Grazia” i „Takie jest Życie”.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Tele Tydzień, Pani Domu, czytelnictwo, PBC

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas