Prasa2016-04-22
0

„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa wśród tygodników i dwutygodników

Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce jest „Tele Tydzień”, a wśród dwutygodników na czele znajduje się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od września 2015 roku do lutego 2016 roku sięgało 20,59 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,91 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 14,26 proc. respondentów (wzrost o 0,15 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 10,67 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 11,24 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie w okresie od września ub.r. do lutego br. zadeklarowało 9,20 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,10 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,31 proc. czytelników, czyli o 1,46 pkt. proc. więcej, niż rok wcześniej - jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Zobacz tabelę

W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali wrzesień 2015 - luty 2016 również był „Tele Tydzień”, którego wynik zmniejszył się o 1,71 pkt. proc. do 20,33 proc. Na drugim miejscu uplasowało się „Życie na Gorąco” (12,63 proc.; w dół o 0,24 pkt. proc.), a podium uzupełnia „Chwila dla Ciebie” (9,54 proc.; - 1 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od września ub.r. do lutego br., czyli po „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 10,67 proc. respondentów, czyli o 0,38 pkt. proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 10,03 proc. do 9,48 proc.

Na podium znalazła się jeszcze „Tina” (Wydawnictwo Bauer), która przed rokiem była czwarta. Jej czytelnictwo poszło do góry o 1,01 pkt. proc. i wyniosło 8,33 proc.

Zobacz tabelę

Również wśród czytelników z grupy komercyjnej na czele znalazła się „Przyjaciółka”. Jej wynik zmniejszył się tutaj o 1,07 pkt. proc. do 9,07 proc.

Zobacz tabelę

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2014 do lutego 2015 roku na losowej próbie 15 590 przypadków oraz od września 2015 do lutego 2016 roku na losowej próbie 10 329 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 12 470 i 8 060 przypadków). Ogólnopolska próba dobierana jest z operatu GUS (do końca 2014 roku - z operatu PESEL). Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.


W okresie od października 2015 roku do lutego 2016 roku badaniem PBC nie objęty został tygodnik „Takie jest Życie”, we wrześniu 2015 roku - dwutygodnik „Takie jest Życie”.

Autor:mk

Więcej informacji:Tele Tydzień, Przyjaciółka, PBC

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas