Prasa2011-03-16
6

“Tele Tydzień” najchętniej czytany, “GW” przed “Faktem”

“Tele Tydzień” jest najchętniej czytanym tygodnikiem, wśród dzienników “Gazeta Wyborcza” wyprzedza “Fakt” - wynika z badania PBC General. Szczegóły w naszym raporcie.

W okresie od sierpnia 2010 roku do stycznia br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora). Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,84 proc. minimalnie wyprzedzając tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,72 proc. respondentów. Dalej plasują się: bezpłatne “Metro” Agory (6,45 proc.) oraz “Super Express” (6,06 proc.) - wynika z ostatniej fali Polskich Badań Czytelnictwa.
 

 

Zobacz tabelę


Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce
– sięga po niego aż 34,07 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 19,08 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 8,77 proc. zajmuje piąte miejsce wśród tygodników. 

Zobacz tabelę


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są: „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 17,33 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,88 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 15,47 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest z kolei liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories. 

Zobacz tabelę


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,79 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencją, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie proc. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska)  wynikiem 11,16 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a zamykające podium „Cztery Kąty” (Agora), które mają 9,17 proc. czytelnictwa - wśród miesięczników wnętrzarskich.  

Zobacz tabelę


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,38 proc. respondentów.

Zobacz tabelę


 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2010 roku do stycznia 2011 roku na losowej próbie 24 272 ogólnopolskiej przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Wasset” (sierpień: wrzesień 2010; próba 16 106), “7 Dni” (listopad 2010: styczeń 2011; próba 16 255), “Teraz Opole” (sierpień : grudzień 2010; próba 4091), “Film” (sierpień: grudzień 2010; próba 4091), “Naj Magazyn (sierpień: wrzesień 2010; próba 16 106), “Tak Mieszkam” (styczeń 2011; próba 20 181),

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas