„Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale - tak jak wszystkie tytuły z czołowej dziesiątki - zanotował on spadek popularności. Z kolei na czele dwutygodników znalazła „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC.
W okresie od sierpnia 2012 roku do stycznia 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,50 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,26 pkt. proc.
Na drugim miejscu znalazło się „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 16,73 proc. respondentów (spadek o 1,25 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,33 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,51 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 10,99 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,74 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,83 proc. czytelników, czyli o 1,08 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,71 proc. do 5,42 proc.
Zobacz tabelę
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,23 proc. respondentów, czyli o 1,25 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 15,90 proc. do 13,94 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 2,50 pkt. proc. i wyniosło ono 12,43 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 10,26 proc. respondentów. Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.
Zobacz tabelę
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2011 roku do stycznia 2012 roku na losowej próbie 24 245 przypadków i w okresie od sierpnia 2012 roku do stycznia 2013 roku na losowej próbie 23 608 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W styczniu 2013 roku nie były badane następujące tygodniki: „Anonse” (wyd. pomorskie), „Gazeta Regionalna”, „Jarmark” i „Panorama Leszczyńska”, a w styczniu 2013 i w styczniu 2012 roku nie była badana „Kropka tv”.