Prasa2014-10-17
0

„Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem. „Przyjaciółka” nowym liderem wśród dwutygodników

W okresie od marca do sierpnia 2014 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od marca do sierpnia 2014 roku sięgało 25,56 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,45 pkt. proc.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 16,12 proc. respondentów (spadek o 1,74 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 12,67 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,50 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 10,84 proc. pytanych, co oznacza spadek o 1,15 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,59 proc. czytelników, czyli o 1,31 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,27 proc. do 6,01 proc.

Zobacz tabelę


PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie wiekowej tylko jeden tygodnik z czołowej piątki - „Newsweek Polska”,  miał większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe cztery tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco”, „Chwila dla Ciebie” i „ Angora” - odnotowały niższe wyniki.

Zobacz tabelę


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od marca do sierpnia br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 13,16 proc. respondentów, czyli o 0,11 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Wówczas tytuł ten był drugi.

Z kolei na drugie miejsce z pierwszego spadła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,23 proc. do 11,93 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 2,12 pkt. proc. i wyniosło 10,49 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 9,80 proc. respondentów (w dół o 1,97 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej trzy czołowe dwutygodniki miały słabsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75.

Zobacz tabelę

 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca 2013 do sierpnia 2013 roku na losowej próbie 20 237 przypadków i w okresie od marca 2014 do sierpnia 2014 roku na losowej próbie 21 005 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 665 przypadków).
Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od maja do sierpnia 2014 roku nie były badane takie tygodniki, jak: „Super TV” i „Tele Max”, a w okresie od marca do kwietnia 2014 roku - dwutygodniki „Super TV” i „Tele Max”.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas