Prasa2013-11-04
2

„Tele Tydzień”, Życie na Gorąco” i „Przyślij Przepis”. Te pisma najchętniej kupują Polacy

Shutterstock.comShutterstock.com

W rankingu rozpowszechniania płatnego razem wszystkich tytułów prasowych w Polsce w 2012 roku na pierwszym miejscu znalazł się „Tele Tydzień”. Kolejne pozycje zajęły: „Życie na Gorąco” i „Przyślij Przepis”. Top 25 pism w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem telewizyjnego tygodnika telewizyjnego „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w 2012 roku wyniosło 987 047 egz. i w porównaniu do 2011 roku było niższe o 3,50 proc. - wynika z właśnie zatwierdzonych, ostatecznych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu uplasował się najpopularniejszy tygodnik yellow, czyli „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), którego średnie rozpowszechnianie razem w analizowanym okresie spadło o 1,31 proc. do poziomu 614 902 egz.

Ostatnią pozycję podium zajął kulinarny miesięcznik „Przyślij Przepis” (Grupa Burda). W 2012 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem tego pisma wyniosło 457 605 egz. W stosunku do poprzedniego roku jego wynik zmalał o 19,08 proc.

Tuż za podium uplasowała się poradnikowa „Przyjaciółka” (dwutygodnik Edipresse Polska). W ub.r. rozchodziła się ona w średniej liczbie 443 839 egz., po spadku o 9,40 proc.

Piąta pozycja należała do magazynu people „Party” (dwutygodnik Edipresse Polska), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem w analizowanym okresie spadło o 2,50 proc. do poziomu 432 398 egz.

W pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się jeszcze takie tytuły jak: „Show” (dwutygodnik Wydawnictwa Bauer; 428 894 egz.; spadek o 0,67 proc.), „To & Owo” (tygodnik Wydawnictwa Bauer; 408 145 egz.; w dół o 5,39 proc.), „Przepisy Czytelników” (miesięcznik Phoenix Press; 401 416 egz.; - 17,28 proc.), „Dobre Rady” (miesięcznik Grupy Burda; 399 549 egz.; - 12,01 proc.), oraz „Tele Świat” (dwutygodnik Wydawnictwa Bauer; 383 380 egz.; + 4,13 proc.).

Najlepiej sprzedający dziennik, czyli „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) znalazł się dopiero na miejscu 14. ze średnim wynikiem na poziomie 373 321 egz., czyli o 5,26 proc. niższym niż rok wcześniej.

Do rozpowszechniania płatnego razem zalicza się sprzedaż ogółem (będącą sumą sprzedaży egzemplarzowej i prenumeraty, w tym e-wydań) oraz inne płatne formy rozpowszechniania, w tym m.in. sprzedaż tytułów firmom i instytucjom w cenie nie niższej niż 30 proc. ceny okładkowej.

Zobacz tabelę

 

Autor:mk

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas