Telewizja2018-01-29
21

„Teleexpress” z rekordową oglądalnością dzięki skokom, TVP1 liderem rynku (podsumowanie tygodnia)

Rafał Patyra, Beata Chmielowska-Olech, Michał Cholewiński, fot. TVPRafał Patyra, Beata Chmielowska-Olech, Michał Cholewiński, fot. TVP

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził dziennik „Teleexpress”. Na podium uplasowały się transmisja konkursu PŚ w skokach narciarskich w Zakopanem i serial „M jak miłość”. Wśród stacji w 4+ liderem była TVP1, a w grupie 16-49 na pierwsze miejsce awansował TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W okresie od 22 do 28 stycznia 2018 roku, najwięcej widzów zgromadził „Teleexpress”, którego niedzielne wydanie (pokazane wyjątkowo w przerwie konkursu PŚ w skokach narciarskich o 17.06) na antenie TVP1 oglądało 6,41 mln widzów, co przełożyło się na 41,49 proc. udziału w rynku telewizyjnym  - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jak wynika z naszej analizy, jest to najwyższa widownia tego serwisu od 6 stycznia 2017 roku (dziennik ten miał wówczas 7,22 mln widzów).

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość”, który 22 stycznia na antenie Dwójki oglądało 6,08 mln widzów, co dało stacji 38,27 proc. udziału.

Podium uzupełnia transmisja konkursu Pucharu Świata w skokach narciarskich w Zakopanem. Indywidualne zawody w niedzielę śledziło średnio 5,96 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 38,90 proc. udziału.

Czwarty był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 24 stycznia miał 3,95 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 24,85 proc.

Oczko niżej znalazł się codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Produkcję tę dzień wcześniej śledziło 3,77 mln widzów (23,66 proc. udziału).

Drugim najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 23 stycznia na antenie tej stacji obejrzało 3,27 mln widzów (22,06 proc. udziału). Była to dziesiąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 3,12 mln widzów (emisja 28 stycznia; 11. pozycja).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był już jednak serial „M jak miłość”, który miał 2,11 mln osób, co dało Dwójce 36,17 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do „Teleexpressu” (1,92 mln widzów; 32,92 proc. udziału), a podium uzupełnia niedzielny konkurs skoków (1,88 mln widzów; 32,56 proc. udziału).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,06 pkt. proc. do 11,33 proc.

Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,49 proc., po spadku o 0,05 pkt. proc.

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,40 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,37 pkt. proc.

Czwartą lokatę zajęła TVP2 (stacja ta zanotowała spadek wynoszący 0,37 pkt. proc. do 8,35 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 39,56 proc. do 39,57 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia Czwórka. Jej średni udział wyniósł 3,88 proc. (spadek o 0,03 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) nowym liderem został TVN, który wyprzedził Polsat. Udział tej stacji zwiększył się o 0,80 pkt. proc. do 12,51 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 11,60 proc. (w dół o 0,37 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Jedynka (+ 0,45 pkt. proc. do 7,86 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (- 0,71 pkt. proc. do 7,14 proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był Polsat (w dół o 0,12 pkt. proc. do 11,62 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(21)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas