Internet2016-09-17
11

TOK FM najpopularniejszą stacją radiową na Twitterze, najbardziej angażują Radio Eska, Radio ZET i Radio Maryja

Radio TOK FM ma na Twitterze prawie 300 tys. obserwujących, wielokrotnie więcej niż inne rozgłośnie radiowe. Natomiast najwięcej aktywności wykonywanych jest przez użytkowników na profilu Radia Maryja, dużo dzieje się również na kontach Radia Eska, Radia ZET, Polskiego Radia 24 i Radia Olsztyn.

Według danych firmy SoTrender twitterowy profil Radia TOK FM na koniec sierpnia obserwowało 297,9 tys. użytkowników, o tysiąc więcej niż miesiąc wcześniej (to wzrost o 0,3 proc.). Rozgłośnia jest zdecydowanie najpopularniejszą stacją radiową na portalu - zajmujące drugie miejsce Radio Eska miało prawie 70 tys. followersów, a Trójka - 39,8 tys. Po nieco ponad 20 tys. obserwujących miały natomiast RMF FM (24,7 tys.), Radio ZET (22,2 tys.) i Jedynka (21,7 tys.).

Cześć rozgłośni oprócz profilu głównego ma też dodatkowe konta dotyczące różnych obszarów tematycznych. Działający od półtora roku profil Informacje TOK FM na nieco ponad 3 tys. followersów, TOK FM Kultura - ok. 360, a TOK FM Gospodarka - prawie 300 (dwa ostatnie uruchomiono w marcu br.).

Z kolei profil Fakty RMF FM prezentujący informacje z serwisu RMF24.pl obserwuje 57,9 tys. użytkowników, czyli dwa razy więcej niż konto RMF FM. Z kolei profil Radio ZET News ma 33,3 tys. followersów, uruchomiony w styczniu br. Radio ZET Pilne - 3,8 tys., a profil Informacyjnej Agencji Radiowej - 13,5 tys.

Wśród profili rozgłośni największy procentowy wzrost liczby obserwujących zanotowało w zeszłym miesiącu Polskie Radio 24 (o 8 proc.). Natomiast Jedynka, Radio Maryja, Radio Kraków i Polskie Radio RDC zyskały po 3 proc. followersów.


Profil Radia TOK FM został wymieniony w sierpniu w 3,4 tys. wpisów innych użytkowników. Konto Radia Kraków wspomniano w ten sposób 985 razy, Radia Maryja - 935 razy, Jedynki - 883 razy, Trójki - 793 razy, a Polskiego Radia 24 - 668 razy.


Zdecydowanie najwięcej retweetów, polubień i odpowiedzi wywołały w minionym miesiącu wpisy Radia Maryja - ogółem 13,9 tys. takich reakcji. Profil TOK FM zanotował ich 7,7 tys., a konta Polskiego Radia 24, Jedynki i Trójki - po 2-2,8 tys.

Na każdy wpis Radia Eska przypadło średnio 17,4 aktywności użytkowników. W przypadku Radia ZET było to 9,5, a w przypadku Radia Maryja - 6,6.


Jeśli do reakcji użytkowników dodać aktywności samych profili radiowych, najwięcej działo się w sierpniu na kontach Radia Maryja (42,3 tys. różnych działań) i TOK FM (29,7 tys.). Na kolejnych miejscach znalazły się profile Polskiego Radia 24 (17,8 tys. aktywności), Jedynki (9,9 tys.), Radia Kraków (8,9 tys.) i Polskiego Radia RDC (6,8 tys.).

Tylko 3,1 tys. aktywności zanotowano na profilu Radia Eska, 3,5 tys. - na profilu RMF FM, a 5,5 tys. - na profilu Radia ZET.

Biorąc pod uwagę różną liczbę obserwujących, najbardziej angażujące były profile Radia Olsztyn (relatywny wskaźnik aktywności wyniósł 365), Polskiego Radia 24 (330) i Radia Maryja (299).

Autor:tw

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas