W lipcu br. nowym liderem sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników w Polsce zostały „Dobre Rady”. Czołówkę zestawienia zdominowały pisma poradnikowe. Top 112 miesięczników w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Sprzedaż ogółem poradnikowego magazynu „Dobre Rady” (Grupa Burda) w lipcu 2013 roku wyniosła 349 467 egz. i w porównaniu do lipca 2012 roku była niższa o 6,86 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Pomimo tego pismo to w rankingu awansowało z miejsca drugiego na pierwsze.
Z piątej lokaty na drugą awansował kulinarny tytuł „Przepisy Czytelników” (Phoenix Press). W analizowanym okresie magazyn ten sprzedał się w liczbie 313 923 egz. po spadku o 8,27 proc.
Natomiast z pozycji lidera na ostatnie miejsce podium spadł „Przyślij Przepis” (Grupa Burda). Sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmniejszyła się o 23,56 proc. i uplasowała się na poziomie 313 573 egz.
Pierwszy magazyn luksusowy dla pań - „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - uplasował się dopiero na miejscu dziewiątym ze sprzedażą ogółem wynoszącą 215 286 egz. (po spadku o 5,01 proc.).
Ogółem w pierwszej dziesiątce zestawienia aż sześć pozycji zajęły miesięczniki poradnikowe dla pań. Trzy miejsca zajęły pisma kulinarne. Ponadto w top 10 znalazł się jeden magazyn luksusowy.