Zorganizowany w miniony weekend przez Polsat Sopot TOPtrendyFestiwal 2008 miał największą oglądalność spośród wszystkichdotychczasowych sześciu edycji imprezy. Na reklamach wyemitowanychwokół trzech dni festiwalu stacja zarobiła prawie 7 mln zł.
Z danych AGB Nielsen Media Research wynika, iż TOPtrendy 2008oglądało średnio 2,56 mln widzów, co dało emitującemu imprezęPolsatowi 25,95 proc. udziału w grupie 4+ i 27,97 proc. wkomercyjnej 16-49.
Największą popularnością cieszył się nadany w niedzielę, po razpierwszy na żywo Kabareton, który trzeciego dnia imprezy obejrzało3,86 mln osób przy udziale w rynku na poziomie 36,19 proc.
Średnia widownia piątkowego koncertu Top i recitalu T.Lovewyniosła 2,16 mln widzów (udział 23,86 proc.), a sobotni koncertTrendy i jubileusz Krzysztofa Krawczyka przyciągnęły przedtelewizory przeciętnie 1,7 mln osób (udział 16,95 proc.)
Zobacz tabelę
Średnio w czasie emisji całego festiwalu Polsat był liderem rynkutelewizyjnego. Na drugim miejscu znalazła się TVP 1 (średnio 2,1mln widzów), a dalej uplasowały się TVP 2 (1,73 mln) i TVN (1,19mln).
Tegoroczny festiwal pokonał w oglądalności imprezę sprzed dwóchlat, która do tej pory miała największą widownię spośród wszystkichedycji TOPtrendy - oglądało ją średnio 2,37 mln osób przy udziale wrynku wynoszącym 21,31 proc.
- Bardzo nas cieszy, że rosnące zaufanie widzów jak i sponsorówfestiwalu dają solidne podstawy do jego rozwoju. Jest to ogromnysukces całego zespołu pracującego przy festiwalu - komentujeMirosław Błaszczyk, prezes Telewizji Polsat.
Zobacz tabelę
Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezyPolsatu wyniosły 6,9 mln zł (dane cennikowe bez uwzględnieniarabatów).
Festiwal TOPtrendy 2008 przyciągnęły przed telewizory główniekobiety, widzów w wieku powyżej 30 roku życia, mieszkańców średnichi dużych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym iśrednim.
Zobacz tabelę