Festiwal TOPtrendy oglądało w Polsacie w tym roku mniej widzów niż w dwóch ostatnich latach. Wpływy reklamowe z festiwalu wyniosły ponad 19 mln zł.
Z przygotowanych na zlecenie Wirtualnemedia.pl danych Nielsen Audience Measurement (dawniej AGB NMR) wynika, iż transmitowany przez Polsat w dniach 28-30 maja br. festiwal TOPtrendy 2010 obejrzało średnio 2,3 mln widzów. Dało to stacji 20,22 proc. udziału w grupie 4+ i 22,63 proc. w komercyjnej grupie 16-49.
Największą popularnością jak zwykle cieszyła się nadana w niedzielę 30 maja VII Sopocka Noc Kabaretowa, którą śledziło 2,78 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 23,61 proc. Pierwszy dzień festiwalu oglądało średnio 2,07 mln osób, a udział wyniósł 18,29 proc. (w tym oglądalność koncertu TOP to średnio 2,48 mln widzów, zaś recitalu Macieja Maleńczuka – 1,4 mln. Minimalnie mniejsza (2,02 mln) była widownia transmisji z drugiego dnia imprezy, zaś ich udział w rynku wyniósł 18,25 proc (jubileusz Edyty Górniak śledziło średnio 2,4 mln osób, zaś koncert Trendy -1,7 mln).
Średnio w czasie emisji całego festiwalu TOPtrendy 2010 Polsat był liderem rynku. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 18,36 proc. zajęła Jedynka, trzeci był TVN (16,48 proc.), a czwarta – Dwójka (15,18 proc.). Polsat był liderem także w grupie 16-49 (tam na drugim miejscu uplasował się TVN z udziałem 19,26 proc.).
Tegoroczny festiwal miał czwarty najgorszy wynik oglądalności w ośmioletniej historii eventu – więcej widzów oglądało TOPtrendy w 2009 (wtedy padł rekord – było 2,84 mln oglądających), 2008, 2006 i 2005 roku, a mniej w latach 2003, 2004 i 2007.
Spadek widowni nie przełożył się jednak na spadek przychodów reklamowych z transmisji. Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 19,1 mln zł i były aż 58 proc. o wyższe niż rok wcześniej (dane cennikowe bez rabatów)
Dane telemetryczne pokazują, że festiwal TOPtrendy 2010 oglądały najchętniej kobiety, widzowie powyżej 25. roku życia oraz mieszkańcy wsi, małych i średnich miast.
W tym roku ze względu na remont Opery Leśnej impreza zorganizowana została w specjalnie zbudowanej na sopockim hipodromie przenośnej hali.
Widownia festiwalu TOPtrendy 2010
Zobacz tabelę
Oglądalność konkurencji w czasie transmisji z imprezy
Widownia TOPtrendów w ostatnich latach
Profil widza tegorocznego festiwalu