Reklama2016-08-11
2

Toyota Motor Poland i Renault Polska dużo więcej na reklamy, w dół Volkswagen Group Polska

W pierwszej połowie br. polscy importerzy samochodów osobowych zwiększyli wydatki na tradycyjne media poza magazynami i outdoorem, Najbardziej wzrosły wydatki w gazetach i kinach. Niezmiennie liderem wydatków pozostaje Volkswagen Group Polska, a mocno swoje budżety zwiększyły Toyota Motor Poland i Renault Polska.

Od stycznia do czerwca br. importerzy samochodów osobowych w Polsce wydali na reklamy w mediach pozainternetowych 625,7 mln zł, o 3,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów).

Ponad połowa budżetów tego segmentu trafiła, podobnie jak przed rokiem, do telewizji. Stacje tv zarobiły na tych reklamach 342,1 mln zł czyli o 2,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Jednak zdecydowanie więcej reklam samochodów osobowych było w tym roku przede wszystkim w gazetach, kinach i na indoorze. Dzienniki zarobiły na nich 20,3 proc. więcej niż przed rokiem (11,7 mln zł), kina - 19,4 proc. więcej (46,1 mln zł), a indoor - 460 proc. więcej (64,4 tys. zł).

Wartość spotów tej branży w radiu wyniosła 163,6 mln zł, o 9,5 proc. więcej w skali roku.

Z analizy Kantar Media wynika, że importerzy aut osobowych w tym roku mniej wydali w magazynach i na reklamę zewnętrzną. W czasopismach zredukowali nakłady o 2,3 proc., do 40,9 mln zł, a na outdoorze - o 25,7 proc., do 21,2 mln zł.

Zobacz tabelę

Największym samochodowym reklamodawcą pierwszych sześciu miesięcy br., podobnie jak rok wcześniej, jest Volkswagen Group Polska, importer samochodów takich marek, jak Volkswagen, Seat czy Audi. Zachował on pozycję lidera mimo ograniczenia wydatków reklamowych o 11,8 proc., do 149 mln zł. W jednej z niedawnych kampanii firma promowała nowy model VW Tiguana.

Pozycję wicelidera utrzymał koncern Toyota Motor Poland z budżetem w wysokości 73,1 mln zł, większym o 70,4 proc. niż rok wcześniej. Od maja ambasadorem marketingowym Toyoty RAV4 jest piłkarz Grzegorz Krychowiak.

Trzecie miejsce zajmuje Renault Polska - ten importer wydał w tym roku 66,2 mln zł, czyli 63,7 proc. więcej niż rok temu.

W czołówce największych samochodowych reklamodawców omawianego okresu są jeszcze General Motors Poland i BMW Polska. Pierwszy importer zainwestował na reklamy swoich marek w mediach blisko 37 mln zł (niemal tyle samo co rok wcześniej), a drugi zwiększył wydatki o 17,3 proc., do 33,8 mln zł.

BMW wiosną br. w kampanii pod hasłem „Stwórz swoje własne arcydzieło” promowało kolekcję wyposażenia BMW Indywidual.

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas