Prowadzony przez Beatę Pawlikowską show „Zagadkowa blondynka”, który jesienią pokazywała Dwójka, oglądało mniej widzów niż programy nadawane w tym czasie przez głównych konkurentów TVP 2.
Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność „Zagadkowej blondynki” wyniosła 1,78 mln osób, co dało stacji 12,60 proc. udziału w grupie wszystkich widzów i 11,12 proc. w komercyjnej 16-49.
Program w październiku br. nadawany był w piątki o 19.05 i notował wtedy udział w grupie 4+ wynoszący niewiele mniej lub niewiele ponad 11 proc. W listopadzie emisja została przeniesiona na taką samą godzinę w sobotę i wtedy udział wzrósł, bo kształtował się już powyżej ok. 13. proc.
W paśmie emisji „Zagadkowej blondynki” Dwójka przegrywała ze wszystkimi swoimi konkurentami. Liderem w tym czasie była stacja TVN, która nadawała „Fakty”, „Sport”, „Pogodę” i „Uwagę!”, co dawało jej 25,19 proc. udziału w rynku. Dalej uplasowały się: TVP 1 („Wieczorynka”, „Wiadomości”; 22,37 proc.) i Polsat („Wydarzenia”, „Synowie”; 15,29 proc.)
Wpływy z reklam nadanych przy programie wyniosły 3,3 mln zł (dane cennikowe bez rabatów).
Dane telemetryczne pokazują, iż ”Zagadkową blondynkę” oglądały najchętniej kobiety, widzowie powyżej 45. roku życia, mieszkańcy wsi oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
Na razie nie zapadła decyzja, czy wiosną na antenie TVP 2 pojawi się kolejna edycja programu.
Oglądalność „Zagadkowej blondynki” odcinek po odcinku
Zobacz tabelę
Widownia show na tle konkurencji
Profil widowni programu