Telewizja2016-01-08
9

TVP Info przed TVN24, TVP Rozrywka w czołowej piątce (top 25 kanałów tematycznych)

W grudniu ub.r. na pozycję lidera oglądalności wśród stacji tematycznych awansowało TVP Info, które wyprzedziło TVN24. Jednak wśród widzów w grupie komercyjnej pierwszy był TVN24. Top 25 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych w grudniu 2015 roku należało do TVP Info, którego udział wyniósł 3,77 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on najbardziej w czołowej dziesiątce zestawienia, bowiem o 36,10 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych dzięki uprzejmości jednego z nadawców. W grudniu 2014 roku stacja ta zajmowała miejsce drugie.

Z kolei na drugą lokatę spadł TVN24. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,63 proc., po równie sporym wzroście w skali roku - o 28,72 proc.

Na ostatniej pozycji podium uplasowała się stacja TTV, która przed rokiem była czwarta. Jej udział zwiększył się o 17,32 proc. i w analizowanym okresie wyniósł 1,49 proc.

Zaś na czwarte miejsce spadły TVP Seriale z wynikiem w zeszłym miesiącu na poziomie 1,34 proc., po spadku o 2,19 proc. - jedynym w top 10.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka TVP Rozrywka, która rok wcześniej była szósta (1,22 proc.; wzrost o 16,19 proc.).

W pierwszej dziesiątce uplasowały się jeszcze takie kanały jak: Polsat News (1,12 proc.; do góry o 17,89 proc.), TVP Regionalna (1,08 proc.; bez zmian), Polo TV (1,02 proc.; + 27,50 proc.), Stopklatka TV (0,96 proc.; + 17,07 proc.) i TVP ABC (0,75 proc.; + 1,35 proc.).

Zobacz tabelę

W grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, w grudniu 2015 roku na pierwszym miejscu znalazł się kanał TVN24, którego udział w porównaniu do grudnia 2014 roku zwiększył się o 14,75 proc. i wyniósł 2,49 proc.

Drugą lokatę zajęła stacja TTV, która przed rokiem była trzecia (1,82 proc.; wzrost o 20,53 proc.). Z kolei na ostatnią pozycję podium z drugiej spadły TVP Seriale (1,63 proc.; do góry o 6,54 proc.).

Również i tutaj największym wzrostem w czołowej dziesiątce rankingu pochwalić się mogło TVP Info - zyskało ono 45,71 proc. do 1,53 proc. udziału. Natomiast jedyny spadek w top 10 - o 3,41 proc. do 0,85 proc. - odnotował Polsat Film.

Zobacz tabelę

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas