Badania2022-12-12
2

TVP zapłaci Nielsenowi za dane telemetryczne 18,5 mln zł

Telewizja Polska w zakończonym przetargu na zakup danych telemetrycznych w okresie 12 miesięcy wybrała ofertę AGB Nielsen Media Research. Umowa opiewa na kwotę ok. 18,5 mln zł.

Przetarg Telewizji Polskiej dotyczył zakupu danych telemetrycznych począwszy od 1 stycznia 2023 roku. Chodziło m.in. o dostarczanie baz danych z ciągłego pomiaru widowni telewizyjnej realizowanego na panelu reprezentatywnym ze względu na społeczno-demograficzne cechy gospodarstw domowych posiadających odbiorniki telewizyjne na terenie całego kraju oraz danych z pomiaru widowni tv będących miarą rzeczywistego (faktycznego) oglądania telewizji przez członków gospodarstw domowych z odbiornikiem tv w Polsce.

AGB Nielsen Media Research jako jedyna firma złożyła ofertę w przetargu. Warto zaznaczyć, że obecnie instytut ten jest jedynym dostawcą telemetrii w Polsce dla stacji tv, a także agencji mediowych. Dotychczas TVP to właśnie od tego instytutu kupowała dane m.in. o oglądalności.

TVP zamierzała na zakup telemetrii przeznaczyć 20,723 mln zł.

Spółka AGB w złożonej ofercie zaproponowała cenę 18,546 mln zł. Umowa zostanie zawarta na rok, zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2023 roku.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W ub.r. przychody Telewizji Polskiej zwiększyły się o 7,2 proc. do 3,25 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 21,7 proc. do 3,12 mld zł zysk netto skurczył się ze 198,32 do 3,89 mln zł.

W planie finansowym na br. Telewizja Polska zapisała wzrost przychodów do 3,42 mld zł, zwiększyć mają się zarówno wpływy z reklam i sponsoringu, jak i rekompensaty abonamentowej. W górę pójdą też koszty energii i usług zewnętrznych, a ze sprzedaży obligacji skarbowych nadawca spodziewa się minimum 171 mln zł straty.

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas