Reklama2013-02-18
7

TVP wydała na reklamę więcej niż Polsat i TVN, Cyfra+ liderem platform cyfrowych

Cennikowe wydatki reklamowe Telewizji Polskiej (bez autopromocji i internetu) zmalały w ub.r., ale i tak były większe od wydatków Polsatu i TVN. Wśród satelitarnych platform cyfrowych zdecydowanie największy budżet reklamowy miał Canal+ Cyfrowy, operator Cyfry+.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w 2012 r. Telewizja Polska cennikowo na reklamę swoich stacji ogólnopolskich wydała (bez uwzględnienia autopromocji i działań w internecie) 19,84 mln zł, czyli 6,7 proc. mniej niż rok wcześniej. W drugim półroczu, kiedy TVP promowała m.in. trzy seriale debiutujące w jesiennej ramówce (więcej na ten temat), jej budżet był o 7,2 proc. większy niż w pierwszej połowie roku, która upłynęła dla publicznej telewizji pod znakiem Euro 2012.

Polsat w ub.r. na reklamy swojego głównego kanału w innych mediach przeznaczył cennikowo 18,97 mln zł, czyli aż o 44,6 proc. więcej niż w 2011 roku. W drugiej połowie roku wydatki stacji były o 57 proc. większe niż w pierwszej. Od połowy 2011 roku Polsat wzorem TVN przygotowuje wizerunkowe spoty prezentujące kolejne ramówki tego kanału. W ub.r. w wiosennej reklamie gwiazdy seriali i programów stacji zostały pokazane na tle kwitnących drzew (obejrzyj to), a w jesiennym bawiły się ramą od obrazu (zobacz to).

Cennikowe wydatki na reklamy TVN wyniosły w ub.r. 15,62 mln zł, co oznacza wzrost o 6,7 proc. w skali roku. Tak jak rok wcześniej stacja zdecydowanie intensywniej promowała się wiosną niż jesienią. W 2011 roku wydała na to w pierwszym półroczu prawie dwa razy więcej niż w drugim, a w ub.r. - już cztery razy więcej.

Zobacz tabelę

 

Zobacz tabelę


Najwięksi nadawcy telewizyjni na reklamy swoich ogólnopolskich kanałów łącznie przeznaczyli mniej niż Canal+ Cyfrowy, właściciel platformy Cyfra+ i nadawca dostępnych m.in. na niej 12 stacji tematycznych. Jego wydatki reklamowe cennikowo wyniosły 101,37 mln zł, czyli 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. W reklamach Canal+ i Cyfry+ od kilku lat występuje animowany lemur Jedyny Taki, któremu głosu użycza Borys Szyc. W ostatniej kampanii, prowadzonej pod koniec ub.r., w roli dżina reklamował promocję „Przebajeczny wybór” (przeczytaj więcej i zobacz spot).

Z kolei cennikowe wydatki reklamowe Cyfrowego Polsatu, do którego należy zarówno platforma Cyfrowy Polsat, jak i Telewizja Polsat, a od kwietnia ub.r. także Redefine (właściciel aplikacji Ipla i Muzo.pl), wzrosły w skali roku aż o 57,1 proc., do kwoty 72,18 mln zł. W ub.r. spółka promowała m.in. wprowadzoną w czerwcu TV Mobilną (więcej na ten temat), dekodery umożliwiające odbiór naziemnej telewizji naziemne (szczegóły tej kampanii) oraz internet LTE (przeczytaj więcej).

Cennikowy budżet reklamowy całej Grupy ITI, do której oprócz platformy N i produkowanych na nią kanałów tematycznych należą TVN i Multikino, wyniósł w 2012 roku 56,37 mln zł, 8,6 proc. mniej niż rok wcześniej. W reklamach N niezmiennie występowały animowane postaci przypominające logo tej platformy (zobacz ostatni z tych spotów).

Przypomnijmy, że na mocy dokonanej pod koniec ub.r. fuzji Cyfry+ i N w br. zostaną one połączone w platformę NC+ (więcej na ten temat).

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas