Prasa 2016-01-28
1

„Twój Styl” i „Samo Zdrowie” z najwyższym czytelnictwem wśród miesięczników i dwumiesięczników

Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce pozostaje „Twój Styl”. Natomiast na czele dwumiesięczników znajduje się „Samo Zdrowie” - wynika z najnowszego badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.

Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od czerwca do listopada 2015 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 8,81 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 8,87 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął wydawany dla sieci drogerii Rossmann miesięcznik „Skarb” (Ringier Axel Springer Polska). W analizowanym okresie czytany był on przez 8,01 proc. respondentów (wzrost o 1,59 pkt. proc.). Tytuł poza drogeriami jest też dostępny w kioskach.

Na ostatniej pozycji podium w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazł się „Murator” (ZPR Media) z wynikiem na poziomie 5,93 proc. W skali roku pismo zanotowało wzrost o 0,51 pkt. proc. W okresie od czerwca do listopada 2014 roku tytuł ten był jednak szósty.

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, budowlanym, ogrodniczym, wnętrzarskim, popularnonaukowym i kulinarnym.

Zobacz tabelę

W grupie 16-59 lat w fali czerwiec - listopad 2015 liderem również był „Twój Styl”, którego wynik zwiększył się o 0,13 pkt. proc. do 9,67 proc. Na drugim miejscu uplasował się „Skarb” (9,11 proc.; do góry o 1,86 pkt. proc.), a podium uzupełnia „Murator”, który przed rokiem był czwarty (6,61 proc.; + 0,77 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem było „Samo Zdrowie” (Grupa Burda). W okresie od czerwca do listopada ub.r. jego czytanie zadeklarowało 1,69 proc. pytanych.

Zobacz tabelę

Z kolei na czele wśród czytelników z grupy komercyjnej znalazł się „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego wskaźnik czytelnictwa w tym ujęciu wyniósł 1,74 proc., po wzroście o 0,01 pkt. proc.

Zobacz tabelę


Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca 2014 do listopada 2014 roku na losowej próbie 19 223 przypadków oraz od czerwca 2015 do listopada 2015 roku na losowej próbie 9 960 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 15 342 i 7 804 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od czerwca do września 2015 roku nie był badany miesięcznik „Be Active. Dietetyka & Fitness”.

Autor: Michał Kurdupski

KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas