W I półroczu najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce był „Twój Styl”, a z dziesiątego na drugie miejsce awansował „Skarb”. Natomiast na czele dwumiesięczników znalazło się „Samo Zdrowie” - wynika z badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.
Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od stycznia do czerwca 2015 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 9,27 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 11,99 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął wydawany dla sieci drogerii Rossmann miesięcznik „Skarb” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był 10. W analizowanym okresie czytany był on przez 8,29 proc. respondentów (wzrost o 2 pkt. proc.). Tytuł poza drogeriami jest też dostępny w kioskach.
Na ostatniej pozycji podium w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 5,99 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 3,01 pkt. proc. W I półroczu 2014 roku tytuł ten był drugi.
Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań, dwa tytuły kulinarne oraz po jednym piśmie luksusowym, budowlanym, popularnonaukowym i wnętrzarskim.
Zobacz tabelę
Na drugiej podstronie dane w grupie wiekowej 16-59