Prasa2014-08-22
2

„Twój Styl” liderem czytelnictwa wśród miesięczników w I półroczu br.

„Twój Styl”, „Claudia” i „Cztery Kąty” to najchętniej czytane miesięczniki w Polsce w I półroczu br. Natomiast na czele dwumiesięczników znalazły się „Wysokie Obcasy Extra” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.

Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmującej okres od stycznia do czerwca 2014 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 11,99 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 11,83 proc.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 9 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 0,08 pkt. proc.

W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora), które w analizowanym okresie czytane były przez 8,01 proc. respondentów (wzrost o 0,37 pkt. proc.).

Na 10. miejscu rankingu zadebiutował magazyn lifestylowy "Skarb", wydawany do dystrybucji w sieci drogerii Rossmann, ale dostępny też w normalnej sprzedaży. Jego czytelnictwo wyniosło 6,29 proc.

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się trzy miesięczniki poradnikowe dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, budowlanym, popularnonaukowym ogrodniczym, kulinarnym i lifestylowym.

Zobacz tabelę

PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie wiekowej wszystkie miesięczniki z czołowej piątki miały większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat.

Zobacz tabelę

Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem zostały „Wysokie Obcasy Extra” (Agora). W I półroczu br. ich czytanie zadeklarowało 4,43 proc. pytanych. Rok wcześniej tytuł ten był jeszcze tygodnikiem.

Zobacz tabelę

Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej wszystkie dwumiesięczniki miały lepsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75.

Zobacz tabelę

 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia 2013 do czerwca 2013 roku na losowej próbie 24 066 przypadków i w okresie od stycznia 2014 do czerwca 2014 roku na losowej próbie 20 861 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 506 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W okresie od stycznia do maja 2014 roku nie był badany miesięcznik „Mam Ogród”, od stycznia do kwietnia 2014 roku - miesięcznik „Auto Świat 4x4”, od stycznia do lutego 2014 roku - miesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”, od marca do czerwca 2014 roku - dwumiesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”, a od maja do czerwca 2014 roku - dwumiesięcznik „Auto Świat 4x4”.
 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas